Hotspot ZTE MF90 Mi-Fi oferit de RCS-RDS

Ultimul echipament oferit de catre compania RCS-RDS este hotspotul ZTE MF90 Mi-Fi 4G, un router wi-fi „de buzunar” capabil sa distribuie semnal 4G catre diverse dispozitive, diferenta fata de un router normal fiind ca nu are nevoie de o conexiune prin cablu, ci de celule mobile la fel ca un telefon/o tableta, etc.

Pentru instalarea acestuia nu trebuie decat sa introducem bateria si cartela SIM (mini-SIM) pe care o primim la pachet impreuna cu echipamentul de la Digi. SSID-ul si parola necesare conectarii le gasim pe eticheta echipamentului. Pentru a schimba ssid-ul sau parola trebuie sa accesam interfata hotspot-ului conectandu-ne pe 192.168.90.1.

Este interesant faptul ca are si slot pentru card SD, plus sloturi pentru antene exterioare (2).

Cum introducem cartela (u)SIM in ZTE MF90?

Pentru introducerea cartelei SIM in stickul/hotspotul ZTE MF90 trebuie sa glisam capacul din spate si introducem cartela SIM cu cip-ul metalic orientat in jos.

Hotspotul ZTE MF90 poate fi utilizat pentru conectarea la internet prin una din urmatoarele modalitati:

  1. Prin Wi-Fi, folosind dispozitivul ZTE pe post de placa de retea wi-fi.

Pentru conectarea la wireless (wi-fi) cu dispozitivul MF90 trebuie sa pornim dispozitivul, il conectam la computer, cautam retelele wireless disponibile si ne conectam la reteaua dorita.

Daca nu functioneaza direct conectarea la wi-fi, accesam interfata dispozitivului ZTE MF90 (192.168.90.1) – parola prestabilita este admin – accesam Setari – Internet Wi-Fi – Activam switchul Internet Wi-Fi – Applicare

2. Prin cablu USB, conectand stickul ZTE MF90 la un computer (PC/laptop) in felul urmator:

-conectam dispozitivul ZTE la computer prin cablul USB si pornim stickul.

-daca nu porneste automat instalarea aplicatiei ZTE, cautam executabilul pentru lansarea instalarii in MyComputer – ZTEMODEM.

Putem folosi internetul prin intermediul acestui dispozitiv atat pe retea 3G cat si 4G, in functie de acoperirea din zona in care ne aflam.

Echipamentul ZTE MF90 Mi-Fi se ofera la abonamentele Activ (5 GB 3G plus 5 GB 4G – 10 lei daca avem si cablu tv, internet fix sau telefonie mobila; respectiv 15 lei daca nu avem unul din serviciile mentionate anterior) si Activ Plus (10 GB – 3G plus 10 GB 4G – 20 de lei daca avem si cablu tv, internet fix sau telefonie mobila; respectiv 25 de lei daca nu avem unul din serviciile mentionate).

Daca intampinati probleme la conectarea la internet cu hotspotul/stickul ZTE MF90, lasati un comentariu cu detaliile problemei.

Puteti achizitiona de AICI o alternativa a routerului wifi portabil.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

36 COMENTARII

  1. Eu am asteptat 6luni dupa el…bineinteles ca nu mi-a spus nimeni ca trebuie sa sun eu sa activez serviciul 4g si am folosit 3g….totusi am o problema…incerc sa schimb parola si nu merge…cum rezolv…

        • Nu sunt probleme de niciun fel. Se instaleaza usor si se configureaza automat. Nu l-am testat cu testul de viteza, dar am ajuns cu el si la 4mbps viteza reala de descarcare in un timp scurt. Eu nu am avut activat 4G-ul de la ei. Am sunat la relatii cu clientii si s-a rezolvat. Iar legat de cat tine incarcat, depinde de cat timp il utilizezi. In setarile terminalului, exista o optiune de economisire baterie la sacrificiul performantei Wi-Fi. Poti seta raza scurta, raza medie si raza lunga. Eu am raza scurta si ajung cu el la 6 ore. Daca nu iti trebuie mobilitate si ai un domiciliu stabil, iti recomand fibra. Altcumva, asta e cea mai buna alegere de pe piata la momentul dat.

          • Iasul e un oras aglomerat… asa cum a precizat si Robert, timpul pentru confirmare depinde de stocul existent in acea localitate si de numarul de comenzi. Cu stickurile acelea 3G oferite gratuit, unii abonati au asteptat si cateva luni pana sa si le revendice. Nu zic ca e asta se intampla si acum. Saptamana doar ce a inceput. Eu sunt din Resita. Orasul e mic, iar mai toti aici sunt cablati.

          • Depinde de stocul de echipamente, asa cum stiu si de la alte firme, nu primesc in toate orasele la fel de des sau la fel de multe. Iti recomand sa faci si o sesizare pe site sa primesti un termen estimativ, eventual sa urgenteze cumva, asta daca ai nevoie urgenta de echipament.

          • Robert, mi-ai luat-o tu inainte si-ai facut un test de viteza cu el? Eu astept ziua de 14, dar ma roade curiozitatea.

          • Ok, am descarcat un film… am ajuns la viteza maxima de 4.5mbps cu semnal full, insa nu se mentine. Scade si urca. Nu a coborat mai jos de 2.0mbps si nu a depasit viteza mentionata mai sus. Eu cred ca si un stick 3G e capabil sa ofere viteza asta. Oricum, e cea mai buna alegere de internet mobil, deocamdata.

          • 4.5 MBps rata de transfer inseamna o latime de banda de 36 Mbps, ceea ce este foarte bine din punctul meu de vedere. Cel putin stickurile de la RDS duc latimi de banda teoretice de maxim 21.6 Mbps ceea ce inseamna rata de transfer de maxim 2.7 MBps, ceea ce nu se va intampla niciodata sa atinga un stick 3G RDS.

  2. Da, viteza cu care am descarcat… esti surprins placut, sau… ? 🙂 In data de 15 a fiecarui luni, se reseteaza contorul, si am sa fac un download lung chiar inainte de ziua 15, sa vad cam intre cat-si-cat oscileaza viteza.E posibil sa scada, e posibil sa mai urce…

  3. Am reusit sa intru in legatura cu relatii clienti dupa 20 minute de asteptare, l-am lasat sa cante, pe speaker, si m-am apucat de alte cele, I-am spus doamnei, printre altele, ca modemul nu „vede” reteaua 4G, doamna a fost suficient de amabila sa imi caute locatiile/strazile, cu raza 4G, din Resita, si sa „activeze”, pentru cartela de internet, 4G-ul, asa cum a scris si Robert. Am restartat modemul si ce sa vezi… semnal albastru intermitent! Nu am stat la o incercare serioasa de download, dar in un minut am avut viteza de 4mbps. Acum, pentru cei cu fibra, asta nu lasa loc de impresie, dar pentru cei mobili, e grozav, zic, tinand cont de cat platesti. Recomand! Iti dau dreptate si cu telefonia. Am aruncat un ochi si pe acolo… la 9 lei/luna, cel mai mic abonament, primesti internet mobil nelimitat, nelimitat in reteaua Digi (fix si mobil), si 200 minute nationale si internationale. E ceva…

  4. Voi reveni cu un raspuns in ceea ce priveste modul de activare a retelei 4G. Cat despre modem, toate bune si frumoase. Tinand cont ca aveam deja Digi TV, am avut reducere la abonament 5 lei, adica 10 lei total, (el fiind 15 lei), si o reducere la chiria modemului de 5 lei/luna, total 5 lei, (chiria fiind de 10 lei). 15 lei/luna abonament si modem. Si chiar fara reduceri, ramane cea mai buna alegere pentru internet mobil dintre toate ofertele de pe piata. (vezi ce ofera Orange sau Vodafone, nici nu am cum sa fac o comparatie, cel mai ieftin abonament la Orange pentru stick internet e 11 euro, iar la Vodafone, e 9 euro si ceva, si nici unul nu-ti ofera un modem wifi, 4G.

    • Asteptam noutati din partea ta in ceea ce priveste modul de functionare.

      Cat despre pret, ai dreptate, este cea mai buna oferta de pe piata, inclusiv pentru telefonie mobila. Eu am vreo 5 abonamente optim nelimitat si pot sa zic ca platesc pentru ele cam cat plateam pentru vreo 2 abonamente mai slabe la Vodafone.

      Da, exista probleme cu reteaua insa eu inca ii consider la inceput si parerea mea este ca este una din cele mai promitatoare companii din tara, s-au dezvoltat intr-un an ce nu s-au dezvoltat altii in 10.

  5. Robert, unde gasesc parola pentru accesarea interfetei hotspotului? Parolele WIFI SSID si WIFI Key de pe modem nu se potrivesc nicicare. Am incercat si codurile Pin si Puk de pe cartela. Nimic. Apreciez raspunsul.

    • Nu stiu daca datele respective sunt default pentru toti utilizatorii sau daca sunt diferite pentru fiecare echipament in parte (logic ar fi sa difere).

      Fa un apel la departamentul de asistenta tehnica la RCS si te ajuta ei intr-un fel sau altul.

      Ce iti pot spune eu este ca nu folosesti datele de pe cartela pentru accesarea interfetei, acelea sunt strict pentru cartela SIM, nu pentru SSID si parola sa.

      Eventual poate ne tii la curent si pe noi cu modul de solutionare al problemei, ca-s tare curios daca e ceva frecvent sau e o eroare unica.

      • Parola se afla chiar in manualul de utilizare cu care vine modemul. Este „admin”. Tipic. 🙂

        Stii daca reteaua 4G e detectata automat sau trebuie aleasa? Nu vrea sa plece mai departe de 3G… iar pe materialul de plastic ce tine cartela scrie numai „cartela USIM Digi Mobil pentru comunicatii mobile 3G”.

        • Cartelele noi sunt compatibile si cu reteaua 4G (toate), doar ca internetul 4G este considerat un serviciu suplimentar care trebuie activat. Logic ar fi sa fie deja activ din moment ce se ofera cu un echipament 4G, dar nu m-ar mira sa nu fie asa. De asemenea, conteaza si unde folosesti hotspotul (acoperirea 4G nu este in toata tara, doar in majoritatea oraselor mari).

          P.S.: Internetul 4G este fara limitare de viteza pana in 29 februarie deci din momentul in care reusesti sa intri pe 4G (daca reusesti)… baga mare. 🙂

          • Multumesc pentru info. Departamentul Relatii cu clientii de la RCS & RDS e groaznic… nu-ti raspunde nimeni, nu-ti scrie nimeni. Voi mai incerca maine o data… daca nu reusesc, am sa ma deplasez pana la cel mai apropiat sediu, sa intreb… cat despre internetul 4G fara limitare de viteza, cred ca se aplica doar pentu Internet mobil pe telefon. Altcumva, pentru modem/stick internet, exista doar doua abonamente. Activ si Activ Plus, cu 10 gb, respectiv 20 gb in 4G la viteza maxima, sau, cel putin, asta arata pe pagina la momentul actual.

          • Probabil au foarte multe apeluri dar daca insisti sigur reusesti sa intri in legatura, eventual sa incerci mai tarziu, poate se mai elibereaza (programul este non-stop).

            Cat despre trafic, este posibil sa ai dreptate, o sa ma mai interesez sa vad daca este valabil pentru toate abonamentele de internet sau doar pentru cele de telefonie mobila cu internet inclus.

        • Am discutat cu cateva persoane care au primit MF90-ul si intr-adevar, cartelele nu au internet-ul 4G activat. trebuie sa suni la relatii clienti. Se pare ca tot nu scapi de ei. 🙂