Pentru cine nu are cunostiinte in domeniu, diferenta dintre local SEO si national SEO este foarte usor de intuit, deoarece este evidenta chiar din nume si este reprezentata de locatie.
Local SEO reprezinta o procedura de optimizare realizata cu scopul de a creste traficul pe plan local (in functie de locatia de care apartin). Cu alte cuvinte, se poate spune ca prin local SEO trebuie sa tineti cont si de celelate afaceri similare din orasul sau regiunea dumneavoastra, iar la o cautare obisnuita a diversilor utilizatori din acelasi oras, site-ul dumneavoastra sa apara pe prima pagina cu rezultate.
Daca aveti cunostiinte legate de diverse cautari care includ si numele locatiei dumneavoastra, si evident a locatiei micii dumneavoastra afaceri, procedura de local SEO ar trebui sa va fie foarte familiara, deoarece este ideala pentru optimizarea site-ului (afacerii) dumneavoastra.Indiferent care ar fi domeniul de activitate al afacerii dumneavoastra, la o cautare in care este precizat numele unei afacei similare si orasul X (afacerea dumneavoastra derulandu-se in orasul X), implicit va trebui sa apareti in rezultatele acestei cautari.
Pentru ca acest lucru sa se intample cu adevarat, si pentru a trece cu mult ianintea concurentei din domeniul dumneavoastra, va trebuie sa urmati cateva sfaturi foarte utile.
In primul rand, va trebui sa va supuneti site-ul la o ampla procedura de promovare site, in cadrul careia sa puneti un accent major pe continutul acestuia, astfel incat el sa devina o adevarata oglinda a afacerii dumneavoastra si sa va reprezinte in mod cat mai fiabil serviciile prestate sau produsele oferite. Odata realizata aceasta procedura, va trebui sa va promovati site-ul pe Google My Business, pentru a atrage curiozitatea celor care frecventeaza acest domeniu. Din acest moment, va trebui sa asteptati pana cand veti aparea in lista cu rezultatele cautarilor organice, de pe Google+ si Google Maps, accesul la dumneavoastra devenind destul de facil, iar cei care au venit in contact cu firma dumneavoastra isi vor putea spune parerea in legatura cu serviciile sau produsele pe care le-ati oferit.
La nivelul continutului site-ului dumneavoastra, va trebui sa aplicati o procedura SEO, prin care sa se tina cont de landing page (daca aveti afaceri in mai multe locatii) sau home page(daca afacerea se desfasoara intr-o singura locatie). Va trebui lucrat la title tag, deoarece numele locatiei afacerii trebuie sa fie prezent in cadrul acestuia. De asemenea, cei care realizeaza SEO pentru site-ul dumneavostra vor trebui sa foloseasca numele locatie afacerii, atat in meta description cat si in alt-urile imaginilor existente pe site. Un alt aspect foarte important pentru un ranking bun, este cel reprezentat de folosirea keyword impreuna cu brand-ul dumneavoastra, mai ales in page title.