De ce nu functioneaza port forwarding in reteaua Digi?
Serviciul port forwarding este oferit de Digi / RCS & RDS pe echipamentele oferite de ei (ONT-uri sau routere Huawei, ZTE, Fiberhome, TP-Link si altele) si ar trebui sa functioneze indiferent de modelul utilizat, chiar daca folosim un router personal.
Ce este port forwarding?
Port forwarding sau port mapping (pe majoritatea echipamentelor oferite de Digi se numeste port forwarding) este o functie tip NAT (network address translation) care permite deschiderea porturilor in Internet pentru a putea fi accesibile din exteriorul retelei locale.
Prin port forwarding se creeaza o asociere intre adresa IP publica a routerului (WAN) si o adresa IP privata (LAN) asociata unui dispozitiv din reteaua locala. Aceasta functie este utila atunci cand dorim sa accesam un dispozitiv situat in reteaua locala din exterior (Internet) sau cand avem nevoie de un port accesibil din Internet pentru anumite aplicatii, functii sau jocuri.
De exemplu, putem utiliza port forwarding pentru a accesa un dispozitiv de pe date mobile sau fiind conectat la alte retele de internet (camere video, PC-uri, servere, etc), pentru a configura un server OpenVPN, pentru a deschide un port necesar unui joc si multe alte cazuri.
Gasiti aici mai multe informatii despre cum puteti face port forwarding pe diverse modele sau daca nu reusiti, puteti lasa un comentariu mai jos oferind detalii si vom incerca sa va ajutam.
De ce nu functioneaza port forwarding in reteaua Digi?
Este bine de stiut ca Digi ofera si serviciul Dynamic DNS (DDNS) prin care putem configura gratuit un subdomeniu pentru a accesa dispozitive din exterior. Acest lucru este util deoarece, pentru abonamentele rezidentiale Digi, IP-ul public este dinamic si se schimba periodic.
Daca ati creat o regula port forwarding pe routerul oferit de Digi sau pe routerul personal si nu functioneaza, puteti verifica urmatoarele:
- reporniti routerul, inclusiv dupa ce ati configurat DDNS de la Digi, daca este cazul
- verificati IP-ul public oferit de Digi (puteti face acest lucru pe interfata de administrare a echipamentului Digi sau a routerului personal (daca aveti configurat modul bridge)), iar daca acesta face parte din reteaua 100.0.0.0/8 (daca incepe cu 100.x.x.x), atunci regula port forwarding nu va functiona; Aceasta retea este utilizata de furnizorii de internet pentru CGNAT (Carrier-Grade NAT) si presupune utilizarea aceleiasi adrese IP publice pentru mai multi abonati;
In cazul in care aveti IP 100.x.x.x, dupa configurarea DDNS pe site-ul Digi ar trebui sa scapati de aceasta problema in cel mult cateva zile (aceasta informatie a fost oferita de reprezentantii departamentului suport tehnic Digi). Dupa ce ati configurat DDNS, incercati repornirea routerului/ONT-ului in cateva minute sau cateva ore iar problema ar trebui sa fie rezolvata.
Totusi, au fost cazuri in care acest lucru nu s-a intamplat suficient de repede iar daca se va intampla si pentru noi, putem face o sesizare online catre Digi.
Daca intampinati probleme cu port forwarding, lasati un comentariu mai jos oferind cat mai multe detalii.
Am DDND, ip-ul nu este cu 100, portul de forward este peste 1024 si totusi nu merge. pot sa ma conectez la interfata de management folosind ori ip ori ddns dar la porturile mele nu,
Pentru ce dispozitiv ai facut port forwarding? Cum ai verificat daca portul respectiv este deschis? Care este portul extern si care este cel intern? Ai folosit DDNS sa verifici daca portul este deschis sau IP-ul public? Ai incercat si repornirea echipamentului?
La mine funcționează fără probleme. Am schimbat 3 modele de ont-uri dealungul contractului:
ZTE
Huawei cu wifi 6
Și acum am un Fiberhome
Singurul router pe care nu mergea, a fost cel închiriat cu 3 lei de acum 4/5 ani Kaon parca.
Suna la ei sa îți schimbe echipamentul.
In articol este detaliata o alta situatie.