Activare VoLTE / VoWifi Digi
Digi (RCS & RDS), unul dintre cei mai mari operatori de telecomunicatii din Romania, a lansat serviciile VoLTE si VoWifi in toamna anului 2017. Avand in vedere ca am primit intrebari din partea abonatilor Digi, in acest articol vom mentiona cum se activeaza serviciul VoLTE / VoWifi si ce putem face daca aceste servicii nu functioneaza.

Ce inseamna VoLTE / VoWifi?
Serviciul VoLTE (Voice over LTE) permite abonatilor sa efectueze apeluri utilizand reteaua de telefonie mobila 4G (LTE). Pana la implementarea acestui serviciu, apelurile puteau fi efectuate doar prin retelele 2G sau 3G insa apelurile efectuate prin reteaua 4G ofera o experienta mai buna, calitate superioara a apelurilor, o acoperire mai buna iar apelurile sunt initiate mai rapid.

VoLTE ajuta si la imbunatatirea performantelor bateriei, fara VoLTE telefonul ar fi nevoit sa comute constant intre retelele 4G si 3G/2G atunci cand sunt efectuate apeluri. Spre exemplu, neavand VoLTE dar fiind conectati pe reteaua 4G, atunci cand efectuam un apel telefonul va fi nevoit sa comute pe reteaua 3G sau 2G. Daca utilizam VoLTE, vom ramane conectati la reteaua 4G chiar si atunci cand efectuam apeluri.

VoWifi (Voice over Wifi). Numit si Wi-Fi Calling, asa cum sugereaza si numele, acest serviciu permite efectuarea apelurilor cu ajutorul retelei wireless. Telefonul nu necesita acces la o retea mobila astfel incat este suficient sa fim conectati la o retea wireless functionala, urmand sa putem efectua si primi apeluri. Functia este foarte utila daca ne aflam intr-o zona fara acoperire sau in afara tarii, avand acces la o retea wireless.

Telefoane compatibile servicii VoLTE / VoWifi
Este important de stiut ca aceste servicii nu functioneaza pe orice model de telefon si pot depinde de reteaua mobila. Spre exemplu, serviciul VoLTE este functional pe Xiaomi Mi 9T Pro in retelele Digi si Orange insa serviciul VoWifi nu functioneaza cu o cartela Digi desi este functional in reteaua Orange. Asadar, aceste servicii pot fi nefunctionale pe anumite modele, in functie de retea.

Recomandam verificarea operatorului pentru a afla daca putem utiliza un anumit model in reteaua lor, inainte de a achizitiona telefonul respectiv. Atat Digi cat si alti operatori ofera pe site-urile oficiale informatii despre VoLTE / VoWifi pe modelele comercializate de ei. In oferta operatorilor gasim si telefoane compatibile Dual VoLTE, ceea ce inseamna ca vom putea utiliza acest serviciu pe ambele cartele simultan.

De asemenea, puteti lasa un comentariu mai jos mentionand modelul folosit si reteaua in care doriti sa folositi telefonul urmand sa revenim cu un raspuns.

Setare / configurare servicii VoLTE / VoWifi
Configurarea serviciilor VoLTE / VoWifi in meniul telefonului se face foarte usor, ca exemplu pe modelul Xiaomi Note 8 Pro, activarea si dezactivarea serviciilor se face dupa cum urmeaza:

  • VoLTE: SetariCartele SIM si retele mobile – selectam cartela folosita (exemplu: Digi) – bifam/debifam optiunea Utilizati VoLTE
  • VoWiFi: SetariCartele SIM si retele mobile – selectam cartela folosita (exemplu: Digi) – bifam/debifam optiunea Efectuati apeluri utilizand Wi-Fi; tot aici avem optiunea Preferinte retea unde putem selecta Prefer Wi-Fi daca dorim sa fie prioritar serviciul VoWifi fata de apelurile clasice efectuate prin reteaua mobila

Activare VoLTE / VoWifi Digi
Daca modelul de smartphone folosit este compatibil cu VoLTE sau VoWifi in reteaua Digi, serviciul a fost activat din setarile telefonului insa tot nu functioneaza, e posibil ca serviciul respectiv sa nu fie activ pe cartela SIM. Aceste servicii nu sunt activate din oficiu pe toate cartelele in toate retelele de telefonie mobila, astfel incat este indicat sa verificam impreuna cu operatorul de telefonie mobila daca avem serviciul respectiv activ. Putem face acest lucru sunand la departamentul customer service sau printr-o sesizare deschisa online.

Daca nu functioneaza serviciile VoLTE sau VoWifi, lasati un comentariu mai jos mentionand verificarile facute, modelul folosit si reteaua de telefonie mobila utilizata (Digi, Orange, Vodafone sau Telekom), urmand sa incercam sa va ajutam.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

117 COMENTARII

  1. Buna. Am cumparat un Sony xperia 1 VI si nu am gasit optiunea volte., vowifi (wifi-calling.) Cred ca e din cauza Reteaua Digi pentru ca alti spun ca au optiunean wifi-calling pe Orange si Vodafon e nasol daca Digi i de vina

  2. Bună ziua!
    Utilizez în prezent două telefoane iPhone compatibile în rețelele Vodafone,respectiv Digi,ambele fiind abonamente de telefonie mobilă!
    La DIGI a funcționat doar o perioadă scurtă de timp (nu știu în prezent de ce nu mai funcționează!),iar pe cel de VODAFONE am sunat la ei și mi-au activat VoWiFi și VoLTE, însă nu am avut încă oportunitatea să le pot accesa!
    Aș vrea să știu dacă încă mai sunt disponibile aceste rețele,dacă funcționează doar în România sau și în străinătate!

  3. Serviciul Voice over wifi nu mai funcționează pe telefonul Samsung Note 9.
    A funcționat foarte bine ani la rand, cu aceeași cartelă SIM.

    • Ai incercat repornirea telefonului? Daca a functionat pana acum, nu ne putem gandi la o problema de compatibilitate, caz in care iti recomand sa faci o sesizare catre Digi, poate reusesc ei sa vada in loguri ce nu functioneaza.

  4. Sint in Sua .Am telefon A 50 abonament la Digi si nu pot vorbi in Rominia.Am primit mesaj ca Sua a lansat serviciul 4g volte.Am activat romingul la plecarea din Rominia.Ce trebuie sa fac

  5. buna ziua ! Iphone 13 pro max, nu apare optiunea de wifi call, la fel cum nu aparea nici personal hotspot. hotspotul l-am reparat dar wifi calls nu

  6. Bună ziua,am un oneplus 8 pro cu android 13 si nu pot activa VoLTE si nici VoWIFI, rețeaua Digi, aveți idee daca este o problemă a oneplus cu android 13?

  7. Salut, am un abonament Digi si telefon Oneplus Nord 5G, am sunat la ei la relatii clienti sa imi activeze VoLTE si VoWiFi si dupa cateva zile am primit SMS ca mi-a fost activat VoLTE dar nu imi functioneaza. In telefon am activat ambele servicii. E posibil ca totusi Digi sa nu imi fi activat serviciile? Sau e nevoie sa merg sa imi schimbe SIM-ul?

    • Salut Nicu,
      Poti incerca sa faci o sesizare online la relatii cu clientii Digi insa pentru modelele care nu sunt in oferta lor nu prea ofera suport. Pentru telefoanele din oferta lor, daca mentioneaza ca suporta VoLTE/VoWifi, atunci se vor asigura ca se intampla acest lucru sau cel putin ofera un raspuns concret.

      • La fel am pățit și eu. Am achiziționat de curând un telefon pe care nu funcționează Volte. Acest serviciu nu e activ pe cartela SIM , am sunat la ei și au spus ca au activat serviciul , dar nu merge. Am probat telefonul cu altă cartela de la Digi și acea funcționează pe telefon, deci rezultă că nu au activat serviciul. Am căutat și în contul Digi în secțiunea telefonie mobilă și nu apare activ VOLTE ! Sunt mincinoși cei de la Digi , pt că în momentul în care ei spun ca activează serviciul acesta trebuie să apară în contul Digi că e activ. Am să le trimit atâtea sesizări până se satură de mine și-mi activează serviciul.

        • Nu are niciun interes operatorul cu care ai discutat sa te minta, posibil sa fi aparut o eroare cand s-a incercat activarea VoLTE. Oricum, trebuie insistat la ei pentru a se asigura ca serviciul este activ.

  8. Bună seara! Recent m.am mutat pe rețeaua digi, înainte aveam achiziționat telefonul de la Orange. Și puteam apela prin wifi, acum după portarea numărului pe digi. Nu mai pot apela prin wifi și nu mai găsesc în telefon funcția de apelare prin wifi. Ma puteți ajuta. Menționez ca am un telefon Huawei y9. Aștept răspuns pe mail ******

  9. Bună ziua, am huawei p40 lite am activat apel wifi dar când îl dezactivez îmi apare ca nu am cartela în telefon, nu merg date, apeluri normale, posibil sa fie din cauza semnalului?

  10. Am cumpărat un telefon Redmi note 11 de la Digi și în setările telefonului erau activate ambele opțiuni ( volte și vowifi) dar nu funcționau..Am sunat la serviciu clienți și au activat ambele servicii.

  11. Bună ziua, azi am activat vowifi pe Xiaomi poco x3 NFC si am văzut ca gen il activez,dar e ca si cum nu se activează in niciun mod,va rog sa ma ajutați cu această problema Sunt sunt operator de telefonie mobila Vodafone mulțumesc, anticipat !

  12. Vă salut,

    Pe SONY Xperia XZ1 (G8342) dual SIM, Android 9, am opțiunea VoLTE, o activez, dar nu îmi apare sus că ar fi activată atunci când folosesc telefonul. Sunt în rețeaua DiGi. Telefonul a fost cumpărat online, sigilat, din Japonia. Mă puteți ajuta cu un sfat?

    Mulțumesc!

    • Buna ziua,
      De regula, cei de la Digi garanteaza functionarea serviciului doar pe modelele comercializate de catre ei. Pe alte modele, atat VoLTE cat si VoWifi pot fi nefunctionale. Puteti face o sesizare catre Digi, poate s-a schimbat ceva si ofera acum suport si pe alte modele in afara de acelea oferite de ei, din setari nu prea avem ce face decat sa activam VoLTE.

  13. Bună ziua. Dețin un Huawei P40 5G și doua nr de tel Digi. Pe nr de telef folosit cel mai des nu mi se activează VoLTe și nici VoWiFi, iar pe celalalt nr am activat. Setările telefonului sunt făcute aceleași pt ambele nr de telefon. Am fost la Digi și au spus ca nu știu cauza și nici cum ar putea sa o remedieze. Ce ar trebui sa fac
    P. S. Am schimbat cartela, din modelul vechi 3G în cel nou, am activat 4G din meniul Self Care

  14. Bună ziua. Eu am un telefon Samsung A 52F și nu îmi functioneaza apelurile wifi desi din setări apare ca e activat. Se poate face încă ceva? Va mulțumesc!

  15. Am Mi8 și nu îmi funcționează vowifi pe Digi. Soția si copilul au Redmi 10. Soției îi funcționează Vowifi, la copil nu, cu aceleași setări.

    • Din cate stiu, Xiaomi Mi8 nu a fost comercializat de Digi, posibil din acest motiv sa nu fie compatibil cu serviciul VoWifi (desigur, daca serviciul este deja activ din setarile telefonului). Puteti face o sesizare la relatii cu clientii Digi (0314007777) insa nu cred ca veti rezolva multe.

  16. Salut.Eu am un Xiaomi Note 8 Pro de la Digi…Are toane.O data merge Apel WiFi de 5 ori nu.Nu stiu care e problema..Imi poate da cineva vreo idee?Multumesc

    • Salut Alex,
      Am o cunostinta care foloseste Xiaomi Note 8 Pro in reteaua Digi (nu este cumparat de la ei) si functioneaza wifi calling fara probleme.
      Ai actualizarile software la zi?

  17. Buna! Bunica mea s-a portat de la Orange la Digi, de aprox.2ani dar nu apare la telefon VoLTE desi toate funcțiile sunt activate din telefon pentru voLTE. Mama mea , a avut același model de telefon, dar cu sim de la Digi si ea avea VOLTE. Ce as putea face? Mulțumesc

    • Digi nu comercializeaza modele de telefoane Xperia si e posibil sa nu ofere suport in acest sens.
      Daca te-ai asigurat ca serviciile sunt active, poti incerca sa faci o sesizare online catre ei pentru a verifica raspunsul primit.

    • Ce model de telefon folosesti? Daca ti s-a inlocuit cartela SIM, probabil au verificat si sa fie activ serviciul VoLTE (oricum, pe cartelele noi este activ din oficiu, din cate stiu).

    • Pe Iphone 12 nu functioneaza serviciile Volte si VoWifi. Iti recomandam sa suni la nr 031 400 77 77 si sa se verifice daca pe telefonul tau functioneaza aceste servicii. Daca vrei totusi sa afli cum sa activeai aceste 2 servicii pe o cartela Digi iti recomand sa citesti materialul de mai sus. O zi buna.

    • E posibil ca pe acest model sa nu functioneze serviciile VoLTE si VoWifi in reteaua Digi, de exemplu la iPhone 12 nu apar aceste servicii la specificatii.
      Iti recomand sa dai un telefon la relatii cu clientii Digi la numarul 0314007777 pentru a verifica acest aspect.

  18. Bună ziua,
    Pe dispozitivul HUAWEI P20 lițe, rețeaua Digi, am activat opțiunile APEL 4G și APEL WIFI din setările telefonului și nu știu dacă sunt funcționale. Setările menționate sunt corespunzătoare VOLTE / VOWIFI? Serviciile respective pot funcționa pe modelul HUAWEI P20 lițe? Dacă sunt deja active, cum pot verifica? Mulțumesc.

    • Buna ziua,
      Pentru aceste servicii e suficient sa aveti Apel 4G si Apel Wifi active in setari, nu e nevoie de alte setari pe telefon.
      Pentru a va asigura ca sunt in regula pe cartela, va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi.
      Serviciul VoWIFI se poate verifica deconectand reteaua mobila si conectandu-va la o retea wireless, daca functioneaza apelurile atunci serviciul functioneaza.
      Pentru a testa VoLTE, trebuie sa fiti conectat pe reteaua mobila 4G.

    • Ati activat pe telefon serviciul Volte? Telefonul dvs este compatibil ? Ati activat Roamingul inainte sa plecati in afara tari? Pentru activarea serviciului Volte va recomand sa cititi materialul de mai sus. Pentru activarea roamingului sunati la Relatii Clientii sau daca sunteti plecat din tara puneti pe alt cineva sa sune din tara pentru a va activa roamingul.

  19. Salutare, eu am un Oneplus 8 5g, am inclusiv cartelă 5g Digi mobil, în android 10 îmi mergea volte și vowifi, fără probleme, după update la 11,îmi arată doar HD, când apelez pe cineva compatibil, pe cartela Orange apare icoana cu volte, este ceva de făcut pentru a avea icoana cu volte din nou afișată în rețeaua digi?

    • Salut Lucian,
      Daca optiunea VoLTE este deja activa, nu prea ai ce incerca, poti face o sesizare catre Digi sa verifice desi e posibil sa nu ofere suport pentru acest model, nefiind in oferta lor comerciala.

  20. Buna,am un Oppo Find X2 si nu merge nici VoLTE nici VoWiFi in reteau Digi,in schimb pe rețeaua Orange merg amândouă…un sfat vă rog?

    • Salut Adrian,
      Asa cum am mentionat si in articol, anumite modele nu sunt compatibile cu aceste servicii ale anumitor retele. Poti face o sesizare catre Digi sa verifice in detaliu insa probabil iti vor raspunde ca acest model nu este in oferta lor comerciala si nu pot garanta functionarea celor doua servicii.

  21. Eu am samsung a71 ma puteți ajuta, am cartela digi mobil, la cartela oricum lui apare pe ecran ca e volte, lnseamna ca e activ, dacă nu ma puteți ajuta la setări.

  22. Gresesti DIGI VoLTE se activeaza doar dupa ce suni la relatii clienti ca sa vezi daca ei au suport pe Telefonul tau chiar daca ele are tehnologiile respective .Exemplu personal Huawei Mate 10 Lite are VoLTE si VoWIFI dar Digi nu ofera suport adica nu este in baza lor de date. Am trecut la Huawei mate 10 Pro la fel sunat la relatii Clienti verificat telefonul era trecut si pe Siteul Digi ca fiind compatibil au spus sa dau un restart telefonului si in maxim 5 -10 minute va fii activa . Facut cum au zis merge din 29 iulie 2019 .acum ceva vreme pe digi.ro iti arata care sunt telefoanele compatibile ma refer la telefoane aparute in 2019 sau 2018