Internetul a devenit mai important decât televiziunea
Nu-mi place politica, nu-s adeptul ei dar ca orice român am urmărit și eu dezbaterile, promisiunile și tot ce se mai face într-o campanie electorală. Fiecare partid și-a făcut campanie cum a știut mai bine însă pe căi diferite.
Ceea ce am observat este felul în care s-a desfășurat campania electorală pe bloguri și pe social media. La un moment dat devenise foarte enervant pentru mine faptul că blogurile pe care le urmăream faceau politică și dezbateri electorale (în special cele de it). Chiar și rețelele sociale ajunsaseră să fie aglomerate de politică. Din păcate mi-au lipsit selfie-urile și pozele cu sarmale postate de prieteni pe Facebook. Dar în fine, era normal să se întâmple așa. Am trecut și peste asta…
Internetul a devenit mult mai important decât televiziunea chiar și în politică
După cum bine știm, Klaus Iohannis a câștigat alegerile prezidențiale în România la o diferență destul de mare față de contra-candidatul său. Internetul a fost un pion important în această campanie și chiar dacă nu a decis rezultatul alegerilor, a avut totuși o influență destul de importantă.
Ceea ce e cert, e fapul că deja televiziunea a trecul pe locul 2, după internet chiar și în politică. Astfel, următoarele partide care vor investi mai multe fonduri în campanii online vor avea de câștigat.
Nu vorbim doar de politică
Aici nu este vorba doar de politică ci și de tot ce ține publicitate și internet. Sunt destule companii ce investesc mai mulți bani în publicitatea online decât în cea de la TV.
Chiar dacă nu pare, acest lucru este destul de normal. Să luăm exemplu un spot publicitar al unui magazin de telefoane are ca scop vînzarea unui smartphone. Compania cumpără (cu destui bani) 40 de secunde la un post de televiziune și cu aceeași sumă cumpără și reclamă de la Google sau Facebook.
Reclama de la TV o va vedea toată lumea, inclusiv bătrânii și copii. Aceștia nu vor arăta un interes atât de mare pentru acest smartphone dar compania va plăti pentru fiecare om care vizionează la TV această reclamă. În schimb, pe internet situația stă cu totul altfel. Aceeași reclamă este vizionată de toată lumea care accesează un site web doar că vânzătorul de smartphone va plăti numai pentru utilizatorii care sunt interesați (care dau click). În plus, marile companii online de publicitate permit afișarea reclamelor în funcție de vârstă, locație, ip, sex, religie, orientare politică etc.
De unde știu companiile publicitare datele noastre?
Să luam Google ca exemplu principal. Google deține destul de multe date despre fiecare dintre noi. El „obișnuiește” să memoreze fiecare site pe care-l accesăm. De exemplu, pentru a ne afla sexul, vârsta, religia etc. Google se folosește de rețelele sociale. Practic, odată ce ne-am completat pe G+ sau Facebook vârsta, numele și sexul, le-am oferit și companiilor publicitare aceste informații despre noi. Pentru a afla limba și locația se folosesc clasele de ip-uri prin care ne conectăm la rețea.
Faptul că publicitatea pe internet este mult mai ieftină și mult mai bine organizată este doar un motiv pentru care internetul este bate televiziunea.
Un alt motiv important este mobiliate. Internetul se poate accesa de oriunde și cu orice dispozitiv (telefon, tabletă, laptop, calculator), pe când televiziunea este mult mai incomodă. Într-adevăr, posturile tv se pot accesa și ele de pe tabletă sau telefon însă tot prin intermediul internetului.
Tot un motiv important este și utilitatea. De exemplu, vrei să afli ce lucruri noi s-au mai întâmplat (știri). În cazul internetului problema se rezolvă cu un „search pe Google”. În cazul televiziunilor trebuie să așteptăm ora la care sunt difuzate buletinele de știri.
Ceea ce este și mai important este faptul că numărul telespectatorilor este în scădere pe zi ce trece în timp ce numărul utilizatorilor de internet și de social media crește continuu.
Din păcate, emisiunile bine realizate se găsesc tot la televiziuni. Din cauza costurilor ridicate, administratorii site-urilor de știri și divertisment nu-și permit crearea unor astfel de emisiuni. Chiar s-a încercat crearea unor posturi care să fie transmise doar online însă acestea au murit la fel de repede cum au prins viață. Să sperăm ca pe viitor administratorii site-urilor să fie plătiți mai bine pentru publicitatea pe care o fac, având astfel ocazia să ne ofere și nouă, utilizatorii de rând, conținut de înaltă calitate.