Perioada valabilitate cartela prepay Orange, Vodafone, Digi, Telekom
Care este perioada de valabilitate a cartelei prepay? Aceasta este una dintre cele mai frecvente intrebari puse de utilizatorii cartelelor preplatite, indiferent de operatorul de telefonie mobila. In acest articol vom detalia informatii despre perioada activa a creditului si perioada de gratie pentru fiecare operator mobil.
Perioada valabilitate extraoptiune prepay Orange, Vodafone, Digi, Telekom
Fiecare operator ofera extraoptiuni disponibile de la 7 pana la 30 de zile, in functie de oferta fiecarei extraoptiuni, pentru a afla perioada de valabilitate a unei extraoptiuni, este necesar sa ne documentam in acest sens deoarece nu exista un termen standard pentru toate extraoptiunile. Daca intampinati dificultati in a afla aceasta informatie, lasati un comentariu mai jos specificand operatorul si extraoptiune, urmand sa va ajutam. Acest termen reprezinta perioada in care putem folosi resursele oferite pentru extraoptiune.
Perioada de valabilitate a cartelei prepay este alcatuita din perioada activa a cartelei (creditului) + perioada de gratie. Perioada activa reprezinta perioada in care putem utiliza in mod normal cartela (putem apela, primi apeluri, trimite/primi SMS-uri, putem utiliza datele mobile, etc.) iar perioada de gratie reprezinta perioada in care nu mai putem apela/trimite SMS-uri, nu mai putem utiliza internetul mobil insa putem primi in continuare apeluri si mesaje.
Perioada activa Orange, Vodafone, Digi, Telekom
Acestea sunt perioadele active ale cartelelor oferite de operatorii mentionati mai sus:
- Orange – perioada activa a creditului este de 30 de zile si se prelungeste la fiecare reincarcare; la fiecare reincarcare cu o valoare de pana la 8 euro, perioada activa se prelungeste cu 30 de zile iar pentru reincarcarile de minim 8 euro perioada activa se prelungeste cu 60 de zile; perioada activa poate fi de maxim 180 de zile
- Vodafone – perioada activa a creditului depinde de valoarea reincarcarii efectuate, dupa cum urmeaza: 1 euro (5 zile), 2 euro (10 zile), 3 euro (15 zile), 4-6.99 euro (30 zile), 7-10.99 euro (60 zile), 11-15.99 euro (90 zile), 16-25.99 euro (120 zile), 26-200 euro (150 zile); perioada de valabilitate se poate prelungi contracost cu 7 zile (1 euro), 21 zile (2 euro) sau 12 luni (10 euro)
- Digi – in reteaua Digi avem cele mai mari perioade in care putem utiliza o optiune, perioada de valabilitate a optiunii fiind una si aceeasi cu perioada de valabilitate a creditului; astfel, avem urmatoarele valabilitati la optiuni/credit: o luna (Hipsterova, Dinerovich, Bogatinov, 1GB) sau 3 luni (Diva, Deluxovici, Bashtanov)
- Telekom – perioada de valabilitate a cartelei este de minim 31 de zile; aceasta poate fi extinsa contracost cu 7 zile (1 euro), 21 zile (2 euro), 60 zile (3 euro), 120 zile (5 euro), costul fiind strict pentru prelungirea valabilitatii
Perioada de gratie cartela Orange, Vodafone, Digi, Telekom
Perioadele de gratie (perioada in care putem doar sa primim apeluri/SMS-uri) sunt:
- Orange – in reteaua Orange perioada de gratie a cartelei poate fi de maxim 360 de zile; in urma unei reincarcari de minim 5 euro, perioada de gratie este prelungita cu 300 de zile
- Vodafone – la Vodafone, reincarcarile cu o valoare cuprinsa intre 1 si 4 euro nu ofera perioada de gratie; la reincarcarile de minim 5 euro, perioada de gratie este de 300 de zile
- Digi – perioada de gratie este de 180 de zile
- Telekom – perioada de gratie este de minim 180 si maxim 330 de zile
Perioada valabilitate cartela prepay Orange, Vodafone, Digi, Telekom
In concluzie, avand informatiile de mai sus, perioada de valabilitate (perioada activa credit/cartela + perioada de gratie) maxima in principalele retele de telefonie mobila din Romania este urmatoarea:
- Orange – maxim 540 zile
- Vodafone – maxim 17 luni (luand in calcul situatiile in care platim suplimentar pentru a extinde valabilitatea)
- Digi – maxim 270 zile
- Telekom – maxim 481 zile
Daca perioada de gratie a cartelei a expirat, vom pierde numarul de telefon iar cartela va deveni inutilizabila.
Cum verificam informatii despre valabilitatea cartelei?
La fiecare operator avem cateva modalitati prin care putem verifica valabilitatea cartelei:
Orange
- aplicatia MyOrange – sectiunea Consum si facturi – Cronos
- apel la 333 sau *133# (din roaming putem utiliza *133#)
Vodafone
- aplicatia MyVodafone – sectiunea Cost Control
- apel gratuit la *123#
Digi
- apel la *110#
- apel la relatii cu clientii Digi la numarul *777
Telekom
- aplicatia MyAccount;
- apel la *100# sau *134#
- apel la relatii cu clientii Telekom la 1234
Pentru orice informatie despre acest subiect, lasati un comentariu mai jos si vom incerca sa va ajutam.
Când îmi expira perioada de gratie,când rămân fără număr????
La ce operator aveti cartela?
Cat pot folosi o cartela co zero credit pana sa pierd semanlul.multumesc
ORO 360 de zile Vodafone 300 zile la o cartela de minim 5 euro Telekom minim 180 de zile.
Dacă cartela a expirat și îmi spune ca nu mai pot sa o încarc ce pot face ca să îmi recuperez numarul
Daca a trecut perioada de gratie a cartelei ati pierdut numarul. Mergeti la operatorul de unde ati luat prima data acel nr si intrebati daca nr dvs a fost dat altei persoane. Daca nu a fost dat atunci puteti lua alta cartela cu acelasi numar.
*****….am numărul de telefon Vodafon07*****,,a fost reîncărcate cartela in August 2022si acum nu primesc și nici nu pot da mesaje ,,,ce perioada de gratie are cartela ,,,repet ultima data a fost reîncărcate cu 5 €,,, mulțumesc anticipat
Semnal aveti pe cartela? Perioada de gratie am mentionat-o mai sus, in articol.
Pe când și verificarea informațiilor despre valabilitatea cartelei prepay de la Digi prin aplicația myDigi – secțiunea consum și facturi – Cronos?
Nu cred ca au multi utilizatori prepay incat sa investeasca mai mult decat au facut-o pe partea de prepay.
Buna ziua.
Sunt client Telekom.
Pe 28 martie mi s-au retras 5 euro și s-a activat extraoptiunea. Pe 30 martie am vazut ca nu pot suna. Nu înțeleg ce s-a întâmplat.
Multumesc.
Noi nu suntem Telekom . Sunati la Relatii Clientii si vorbiti cu un operator call center.
Buna Robert, multumim pt informatiile foarte utile. Eu am o cartela la Vodafone si am fost anuntata ca incepand cu 21.03.2022 perioada de gratie este de 180 zile.
Totusi eu nu reusesc sa identific in Cost Control cand expira aceasta perioada de gratie in cazul meu. La cost control imi spun creditul si cand expira creditul, undeva prin 2033, deci nu pare ceva pe care ma pot baza. Gresesc ceva aici?
Multumesc frumos!
Buna Cristina,
Perioada de gratie ar trebui sa fie la ceva timp dupa perioada de valabilitate a creditului insa pentru a te asigura ca nu este o eroare, iti recomand sa dai un telefon la relatii cu clientii Vodafone (*222) pentru a verifica acest aspect un operator.
perioada de grație există la T2 , T3 , T4 , ?
Presupunand ca va referiti la optiunile Telekom, valabilitatea extraoptiunii era de 30 de zile. Perioada de gratie in reteaua Telekom este intre 180 si 330 de zile.
Dacă reîncarc la Orange prepay valoarea de 7 euro cu cât pot prelungi perioada de gratie ? Am întrebat deoarece am o cartela Orange prepay și mai am 3 luni perioadă de grație .
Și încă o întrebare am înțeles că dacă ajungi și termini creditul și ești pe 0 .00 EURO centi intri automat in perioada de gratie .
Adică că exemplu daca am 0.50centi și aveam perioada activa 60de zile perioada activa in momentul care îi într-o zi termin cei 50 de centi intru automat în perioada de gratie adică perioada activa de 60 zile o pierd . Pe când la concurenta e alt sistem daca ai 00 EURO credit pe cartela și ai totuși extraoptiune de minute ramai cu 60de zile perioada activa .iar la Orange am înțeles că dacă ai ajuns cu creditul pe 00 nu mai poți să îți folosești minutele din extraoptiune până nu încarci deoarece ai intrat automat în perioada de gratie când ai ajuns pe 0 cu centi.acum e tot așa la Orange? Sau e adevărat?
Perioada de gratie a unei cartele Orange prepay este de 360 de zile dupa reincarcare perioada se prelungeste cu 300 de zile.
In ceea ce priveste perioada de gratie, am mentionat aceste informatii mai sus, in articol.
Cat despre aplicarea perioadei de gratie cand ajunge creditul la 0, nu stiu nimic despre acest lucru, iti recomand sa pui o intrebare la relatii cu clientii Orange.
Am cumparat o cartela prypei de 5 euro si după 21 de zile, mau deconectat, nu este valabil 30 de zile?
De la ce operator este cartela prepay? Ati activat vreo optiune?
Buna
Poți transforma perioada de gratie in credit
adică să schimbi perioada de gratie cu credit
Salut Andrei,
La ce operator te referi?
Extraoptiunea T 2 de la Telekom, ce perioada de gratie are?
Din pacate, nu am aceasta informatie si nici nu o gasesc pe site-ul Telekom.
Iti recomand sa suni la relatii cu clientii Telekom pentru a intreba.