Probleme functionare date mobile – internet mobil
Daca avem probleme cu functionarea datelor mobile, avem cateva verificari pe care le putem face singuri pentru a identifica sursa problemei si pentru a incerca rezolvarea acesteia, in acest articol vom detalia tot ceea ce putem incerca singuri.

Datele mobile pot fi utilizate pe orice dispozitiv mobil (telefon, tableta, laptop) care suporta un SIM de date, conexiunea de internet fiind realizata prin intermediul acelei cartele. Primul pas pe care trebuie sa-l urmam pentru a ne conecta la internet este sa activam optiunea date mobile in setarile telefonului. Pe telefoanele fabricate in ultimii ani putem pastra atat datele mobile cat si functia wifi activate chiar daca nu suntem intr-o zona cu retea wireless, telefonul va alege corespunzator datele mobile. Insa, pe telefoane mai vechi (exemplu, cu primele versiuni de Android), avand conexiunea wireless activata, datele mobile nu puteau fi folosite.

Internet mobil (date mobile) nefunctionale
Daca datele mobile nu functioneaza, trebuie sa urmam acesti pasi pentru a verifica problema aparuta.

  1. Verificam daca avem semnal. Daca nu avem semnal sau avem o singura linie, motivul nefunctionarii datelor mobile poate fi acesta, gasiti aici informatii despre ce putem face cand intampinam probleme de semnal.
  2. Verificam daca apare iconita conexiunii de internet (de obicei este in dreapta sus, langa sau deasupra semnalului), iconita este reprezentata de simbolul E/3G/4G/4G+/5G in functie de tipul retelei la care ne conectam, in majoritatea cazurilor are si 2 sageti mici care indica transferul de date. Daca acea iconita inseamna ca este realizata conexiunea la internet insa daca nu functioneaza datele mobile atunci nu se realizeaza trafic. In situatia in care conexiunea de internet este realizata, cel mai probabil setarile sunt in regula, altfel nu s-ar conecta deloc.
  3. Incercam repornirea telefonului sau activarea/dezactivarea modului avion, aceasta simpla operatiune poate rezolva problema intampinata.
  4. Verificam profilul de internet, pentru a se realiza conexiunea la reteaua mobila trebuie sa avem configurat profilul de internet folosind APN-ul (numele punctului de acces) al fiecarui operator, acest profil trebuie sa fie configurat si bifat. Mai departe gasim APN-ul pe care trebuie sa il introducem in functie de operatorul de telefonie mobila utilizat (APN-ul este case sensitive si trebuie sa-l introducem cu litere mici):
    • Digi (RCS & RDS): internet (abonament), ppinternet (prepay)
    • Orange: net
    • Vodafone: live.vodafone.com (cartele cu voce si date), internet.vodafone.com (cartela doar cu date)
    • Telekom: broadband, wnw (pentru serviciul web’n’walk); in cazul wnw, trebuie sa introducem si nume utilizator: wnw si parola: wnw
    • Lycamobile: data.lycamobile.ro, nume utilizator: lmro, parola: plus
    • Akta: net
    • Daca intampinati probleme in setarea profilului de internet, lasati un comentariu mentionand modelul de telefon utilizat, operatorul de telefonie si tipul cartelei (abonament sau prepay)
  5. Testam cartela in alt telefon sau o alta cartela in acelasi telefon, in felul acesta putem verifica daca problema are legatura cu cartela sau cu telefonul
  6. Testam datele mobile afara sau in alta zona, util in special daca avem semnal redus in zona, asa putem exclude o problema legata de acoperirea din zona

Probleme functionare date mobile – internet mobil – viteza redusa Digi, Vodafone, Orange, Telekom, Lycamobile, Akta

Daca avem viteza redusa la internet mobil, putem urma acesti pasi:

  1. Repornim telefonul
  2. Verificam daca am depasit cantitatea de trafic lunar, caz in care viteza este redusa considerabil, in cele mai multe cazuri la maxim 128 Kbps download; aceasta verificare se poate face, in functie de operator, prin USSD sau sunand la relatii cu clientii
  3. Verificam semnalul, avand 0-2 linii de semnal, viteza poate fi redusa considerabil
  4. Verificam tipul retelei din zona, retelele 4G/4G+/5G ofera viteze mai mari pe cand retelele 2G/3G ofera viteze reduse

Daca intampinati probleme cu functionarea datelor mobile, lasati un comentariu mai jos specificand ce verificari ati facut pana in prezent si vom incerca sa va ajutam.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

319 COMENTARII

  1. Cind glisează ecranul în jos nu îmi apare iconița cu date mobile, precizez ca datele mobile funcotniaza ! Intru în setări și deschid datele mobile de acolo! De ce nu apare iconița cu cele doua săgeți pe ecranul telefonului?

  2. Buna ziua, sunt in Norvegia ..am cartela Vodafone de mai bine de 10 ani ..telefonul este un redmi 9T ..când am plecat din Romania am activat roamingul ..internetul merge foarte slab ..decât două rețele găsesc și alea 2G…

  3. Eu sunt la Vodafone am extraoptiune activa in valoare de 7 euro îmi funcționează minutele și sms-uri dar datele mobile nu îmi funcționează nu îmi funcționează internetul , am făcut setările ,am fost inclusiv și la reprezentanta Vodafone, au făcut și reprezentanți de acolo setări pentru internet dar tot nu funcționează chiar daca mi-au făcut și înlocuire de sim , tot nu funcționează, am incercat cartela inclusiv cea noua inlocuita , adică simul nou (care mi-a trecut același Nr de telefon pe alt sim nou ) așa cum am cerut . Nici așa nu funcționează,am introdus cartela in mai multe telefoane, nu funcționează nici așa și vorba aia tel noi care au 4 g toate, cartela este prepay o încarc cu 7 euro de obicei, de semnal nu pot sa spun că duc lipsa că nici vorba de așa ceva,maică-mea are și ea Vodafone și tot prepay și la ea funcționează netul , și ,când dau sa activez datele mobile îmi apare un h , fara săgeți deci nici măcar pe hsdspa nu funcționează adică 3 g , darămite 4 g sau 5 g nici nu poate fi vorba, menționez că eu și maică-mea am avut Nr in Digi tot pe prepay și când a fost campania la Digi că se desființează cartelele prepay atunci ne-am portat cu 2 săptămâni înainte aproape . La început a funcționat netul la mine acum nu mai funcționează, la maică-mea funcționează în continuare la Digi eram amândoi tot pe prepay și neam portat la Vodafone tot pe prepay chiar anul trecut, la ea funcționează și acum minute SMS ,net , la mine doar minute SMS. Reprezentantul Vodafone a ridicat din umeri a spus că nu știe ce poate sa fie , eu pe luna mai mult de 50 min și vreo 50 SMS în rețea sau nat .nu vorbeam maxim internetul inclus nici nu îl terminam , credit in afara de extraoptiune am pe cartela. Tel nu la folosit nimeni în afară de mine. Ce pot sa mai fac?

  4. Buna ziua,de aproximativ 1 săptămână mi-am schimbat telefonul și acum întâmpin o problema cu el și adică îmi pica netul de câteva ori pe zi indiferent unde sunt(pica doar internetul nu și semnalul) și nu știu cauza,pate sa fie din cauza telefonului sau din cauza simului că este prea vechi,țin să precizez că pe telefonul vechi nu aveam problema aceasta.va multumesc

  5. Buna seara,am o problema cu datele mobile. Am repornit telefonul și îmi arata 4 g dar peste un minut semnalul este plin și îmi arata E.
    Ce pot face sa rezolv problema ?
    Am telefon Motorola E20 sin 2020 si am pus cartela la toate telefoanele și au aceeași situație.

    • Salut Ionut,
      Internetul functioneaza daca introduci cartela Digi in alt telefon? Daca da, atunci iti recomand sa stergi toate profilele de internet de pe telefonul Vodafone si sa recreezi profilul de internet Digi avand APN: internet.

  6. Eu am un iPhone 11 și îmi apărea normal 4G la internet. Într-o zi datele nu au funcționat deloc, nu știam de ce, și ulterior am primit un mesaj de la Vodafone ca și când ar fi fost o problemă de la ei, menționez că nu sunt la abonament, am cartelă. După acel eveniment, îmi apărea doar 3G și netul mergea din ce în ce mai greu. Am mers la un sediu vodafone și am înlocuit cartela cu una nouă. A mers 2 zile și îmi apărea din nou 4G. Apoi s-a reîntors la 3G. Nu înțeleg care e problema dacă am și schimbat cartela.

    • Vodafone ofera un nr de GB in 4G si un nr de GB in 3G. La inceputul luni va apare 4G la internet cand consumati acel nr de GB in reteaua 4G pe care Vodafone ii ofera atunci consumul de internet trece pe 3G.

    • Cu ,cat va incarcati ,cartela? La e operator aveti aceasta problema? Cauzele lipsei datelor pot fi multiple : ori nu aveti semnal bun in zona , ori va consumati datele extrem de rapid. Reveniti cu un mesaj mai explicit pentru a va putea ajuta mai exact.

      • eu de exemplu o incarc cu 5 euro de la telekom si am aceeasi problema si maxim le folosesc o ora pe zi,nu cred ca ar avea cum sa se consume atat de repede nu?

        • La cartela de 5 Euro aveti 65GB ( 5GB la reincarcare trafic national si 60GB bonus daca dati SMS la un nr de telefon ) daca nu aveti cont in aplicatie nu puteti avea net nelimitat. Deci cati GB aveti? 5GB ( fara sa dati SMS) sau 65GB ( daca dati SMS luna de luna) ? Daca aveti doar 5GB atunci acesti 5GB ii puteti consuma in 10 ore numai navigand pe Facebook si YouTube.

  7. Am litera E sub acele 2 săgeți, am încercat sa repornesc telefonul, nu merge. Tot E și abia deschid paginile de net. Am samsung galaxy s20 5g cu telecom.

  8. Arata „conectare la retea”, datele mobile arata ca merg dar nu pot trimite nici un mesaj pe whatsapp si am incarcat o din nou in speranta de a rezolva problema, cartela a fost schimbata cu una noua (cu acelasi nr de telefon) si ulterior a fost schimbat si telefonul. Acum se intampla iar asta

  9. Bună dimineaţa! Am probleme cu datele mobile,am încercat toate variantele și nu se activează,iar la secțiunea nume accese lipsește numele rețelelor DIGI Mobil,e o problemă recentă,mereu a funcționat!

    • Buna ziua,
      In caz ca mai aveti aceasta problema, daca la Numele punctelor de acces lipseste profilul Digi, trebuie sa il adaugati. Introduceti la Nume: Digi si APN: internet.

  10. Salut
    Am un Iphone 13 cu cartela lycamobile de germania si o folosesc mult în roaming, pe norvegia, ideea e ca am semnal cu retea de net lte pe date mobile dar nu merge netul, de la ce poate fi problema, specific ca la prietenul meu avand si el tot cartela de lycamobile de germania si o folosește pe Norvegia, dar pe un Samnsug A13 îi merg datele mobil perfect

  11. Buna ziua!
    Nu am mai intampinat aceasta problema, am un Huawei P10 Lite si de 3 zile la ora 22:00 in fiecare seara mi se opresc datele mobile. Am intrat in toate setările posibile din telefon si nu am rezolvat nimic. Am revenit la setările din fabrică cu toate ca mi s-a sters tot ce aveam prin telefon si nimic.

  12. Buna ziua!
    Am un telefon Samsung Gallaxi A21 cu o cartele Vodafone numai internet, datele mobile sunt activate si daca incerc sa sun pe Whatsapp scrie ca nu sunt conectat la retea. Inchid si deschid date mobile merge si dupa putin timp iar apare acesata problema. poate ma ajutati cu un sfat. multumesc anticipat!

  13. Buna! Eu intampin urmatoarea problema! Am un iphone 13 mini, si cand dau sa activez datele mobile nu se activeaza, decat daca activez mod avion si il reactivez. Acesta problema este pe vodafone. Mentionez ca inainte eram pe orange si nu aveam aceasta problema. Oare care ar fi cauza?

  14. Am achiziționat un Samsung s22, și am o cartelă pe abonament de la Telekom, îmi arată că are semnal și apare și indicatorul cu 4G+ dar nu merge internetul.

  15. Am o cartela de Lyca mobile de Franța, până aseară mi-a mers internet ul,aseară sa oprit deodată,internet am ,dar când îl activez nu m-ai apare „h” sau „3g” nu știu ce are …

  16. De cinci ani tot plătesc pt.abonament Digi fără a avea internet wireless și date mobile exprimarea mea pe internet a fost și este îngrădită de Chrome pe toate dispozitivele mele personale am făcut și la poliție și la furnizor in scris sesizare dar văd că e inzadar tot așa se continua o sa consult și un avocat sa vedem ce e de făcut cineva a avut un interes să facă asta trebuie sa vedem de ce și ce a făcut pe contul meu de nu pot să mă conectez

  17. Pierdere conexiune la A51.
    In timp ce sunt conectat la date mobile si ma uit sau nu pe net efectiv se deconecteaza si imi apare lipsa conexiune. Sunt nevoit sa comut manual in format 2G iar apoi iar in format 4G dupa care un timp functioneaza (nu e o durata precisa, pot fi 5 minute sau o ora) dupa care iar se deconecteaza.
    Telefonul e in garantie insa daca il trimit la service pierd iar toate datele si aplicatiile. Pot remedia cumva aceasta problema?

  18. Am achiziționat un Qubo p-668, iar datele mobile în rețeaua Vodafone nu funcționează, deși telefonul în mod automat și-a configurat setările pentru cartela sim. Alt lucru deranjant este că datele mobile pentru o cartelă Orange funcționează, dar Vodafone nu.

    • Deci am făcut setările. La. Digi am sunat la ei mia zis ca să fac am făcut impreuna setările tot nu merge asta doar pe cartela. La digi. La Orange merge și Vodafone. Merge la telecom merge netul.
      Telefonul este un telefon cumpărat de la kaufland Vodafone 320 dacă nu ma. Înșel este liber de rețea pe digi merge doar sa sun și sa primesc apeluri

      • Internetul functioneaza daca introduci cartela Digi in alt telefon? Daca da, atunci iti recomand sa stergi toate profilele de internet de pe telefonul Vodafone si sa recreezi profilul de internet Digi avand APN: internet.