Semnificatie LED-uri LOS si PON la Digi
Cea mai mare parte a retelei Digi (RCS & RDS) este de fibra optica, pentru care ofera echipamente tip ONU/ONT produse de ZTE, Huawei, Fiberhome sau Luster, in acest articol vom detalia semnificatia LED-urilor LOS si PON, dar si a altor LED-uri pe care le avem pe echipament.
LED LOS rosu aprins
In cazul LED-ului LOS aprins (cu siguranta il vom observa usor, avand in vedere ca este rosu), acesta indica lipsa semnalului de fibra optica, cea mai comuna cauza fiind un fiber cut, problema ce se poate rezolva, evident, doar de catre Digi. In acest caz, putem verifica sa nu avem cablul de fibra optica indoit, altfel trebuie sa facem o sesizare la Digi, specificand ca avem LOS aprins pe echipament.
LED PON intermitent
Acest LED trebuie sa fie aprins continuu, daca este oprit sau se aprinde intermitent, este o problema in reteaua Digi si trebuie sa facem o sesizare la ei, fara alte verificari.
LED Internet
Indicativ al conexiunii WAN, se aprinde intermitent cand serviciul de internet functioneaza.
LED LAN/GE/FE
Indica functionarea linkului pentru reteaua locala, daca nu este aprins atunci nu avem link pe portul respectiv si trebuie sa verificam cablul intre ONT si PC. Daca acest led-ul LAN este aprins atunci exista link, iar cand exista trafic efectuat, led-ul se aprinde intermitent.
LED WIFI/WLAN
Indica disponibilitatea retelei wifi, daca se aprinde intermitent atunci se face trafic pe reteaua wireless.
LED CATV
Util pentru a verifica daca avem semnal de cablu TV, daca nu avem semnal atunci led-ul este stins.
LED Phone/TEL
Acest led indica statusul liniei telefonice fixe, daca este oprit atunci nu avem semnal pe linia respectiva, daca este aprins atunci telefonia fixa este nefunctionala, se aprinde intermitent cand telefonia este utilizata.
LED Power
Trebuie sa fie aprins in permanenta cat timp echipamentul este pornit, daca este oprit inseamna ca nu este alimentat la priza.
LED WPS
Se aprinde doar in cazul utilizarii WPS insa pe majoritatea echipamentelor oferite de Digi WPS este dezactivat din motive de securitate.
Semnificatie LED-uri LOS si PON la Digi
LED-urile descrise mai sus sunt disponibile pe urmatoarele modele de echipamente oferite de Digi:
LED-uri Fiberhome AN5506
Power | PON | LOS | WPS | Wifi | Phone | LAN1 | LAN2 |
LED-uri Fiberhome HG844C
Power | PON | LOS | Internet | WPS | WLAN | Phone | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | USB | Power | CATV |
LED-uri ZTE F618
Power | PON | LOS | Power | Internet | WI-FI | CATV | Phone | LAN1 | LAN2 | WPS |
LED-uri ZTE F660/F660RV1/F668
Power | PON | LOS | Internet | WI-FI | Phone | GE | FE |
LED-uri ZTE F620
Power | PON | LOS | Alarm | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | POTS1 | POTS2 | Battery |
LED-uri router ZTE H218N
Power | WAN | Internet | Internet | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | WLAN | WPS | Phone | USB |
LED-uri router ZTE H298A
Power | WAN | 2.4GHz | 5GHz | WPS | Phone1 | Phone2 | USB |
LED-uri Huawei HG8143A5
Power | PON | LOS | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | TEL | WLAN | WPS | CATV |
LED-uri Huawei HG8121H
Power | PON | LOS | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | TEL1 | TEL2 | USB | WLAN |
LED-uri Huawei HG8121H
Power | PON | LOS | LAN1 | LAN2 | LAN3 | LAN4 | TEL1 | TEL2 | USB | WLAN | WPS | CATV |
LED-uri HG323UEG (EPON)
Power | PON | LOS | LAN2 | LAN1 | PHONE | Pair | WiFi |
Daca aveti un alt model decat cele mentionate mai sus, puteti lasa un comentariu mentionand LED-urile disponibile pe echipament si le vom adauga in acest articol.
Bună ziua! LED PWR ȘI PON aprinse verzi, CATV intermitent și GE pâlpâie odată la câteva secunde. Nu dă net mai departe nici în router, nici în calculator/TV/Laptop.
Bună ziua! Am un router DIGI, model ZTE F660. Led- ul de la wifi este stins, led-ul de la internet este verde și luminează concomitent, iar telefoanele nu se pot conecta prin wifi. Care ar putea fi problema? Mulțumesc anticipat.
Buna ziua . Probabil wi fi-ul este dezactivat. In spatele routerului este un buton mic negru apasati pe el si ar trebui sa mearga wi fiul.
Buna seara! Ledul GE palpaie si nu merege internetul,oare de ce?Ce trebuie sa fac?
Buna ziua. Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare.
Bună ziua.
Ledul este Roșu constant în dreptul indicatorului CATV de câteva zile încoace.
Modem ZXHN H298A de la RCS&RDS.
Mulțumesc.
Buna ziua,
Nu este semnal cablu TV, sunati la relatii cu clientii Digi sa verifice daca inca aveti probleme, 0314004401.
LOS este aprins rosu , dar am semnal tv! problema!
Internet aveti? Cand LOS-ul este aprins aveti probleme cu internetul sau tv-ul pe fibra.
Bună ziua .Ledul Los e închis.
Buna ziua. Daca ledul LOS este inchis ( nu are culoarea rosie) este OK inseamna ca aveti semnal pe fibra optica. Daca ledul LOS are culoarea rosie atunci aveti problema pe retea sunati la Relatii Clientii.
Ledul Los roșu sa aprins cum pot rezolva problema
Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare.
Bună ziua, am un router Mercusys când introduc cablu de net în portul WAN lumina este intermitentă și nu-mi merge internetul, în rest toate luminile merg bine,care este cauza?
Buna seara,
Cum ati configurat Mercusys-ul? Ati cerut trecerea ONT-ului Digi in modul bridge sau l-ati lasat asa? Dati detalii.
Led ul LOS aprins roșu sa aprins azi dimineața miercuri 5 Aprilie cum rezolv problema ? Multumesc
Sunati la Relatii Clientii aveti probleme cu fibra optica.
Nu ai semnal pe fibra, daca nu este indoita in casa in vreun loc atunci suna la relatii cu clientii Digi la numarul 0314004401 sa verifice daca este vreo avarie in zona.
Buna am o problema cu decodorul digi tv ledul este aprins pe Roșu si nu mai sunt canale tv
Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare. Probabil sa defectat si trebuie inlocuit.
Lumina intermitenta la PON nu merge wifi
Aveti probleme cu fibra optica sunati la Relatii Clientii Digi.
Semnalul pe fibra este in regula insa probabil sunt probleme de autentificare, sunati la relatii cu clientii Digi si faceti o sesizare.
Buna seara .la un router Huawei in dreptul los beculet roșu ,la pon nu este aprins nimic,am verde doar la ge și wlan,semnal cablu ciuciu și nici weirles,nimeni nu a mișcat îndoit nimic
Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare. Aveti o problema cu fibra optica.
Ieri a mers greu netul la digi pana la ora 12-15.
{ Eu am ont luster tbeg 300 1 1 R (mod bridge) si router pus la el. Catv am din ont. } Ieri am inchis doar router-ul si in acel moment mi-a disparut ledul catv de pe ont. Dupa ce am deschis routerul inapoi a revenit si ledul catv pe ont. Ce legatura are CATV cu routerul ?
Probabil a fost modificata puterea semnalului pe fibra optica in momentul in care a fost oprit routerul, desi nu ar trebui sa se intample acest lucru.
Buna seara. Am un router huawei și nu are aprins nici un beculet. Am încercat sa scot din priza și sa bag înapoi dar tot nimic. Se poate sa fie de la digi sau sa ars routerul?
Buna seara,
Daca nu se aprinde nici ledul power inseamna ca este o problema cu echipamentul, sunati la ei sa vi-l schimbe.
Buna seara .la un router Huawei in dreptul los beculet roșu ,la pon nu este aprins nimic,am verde doar la ge și wlan,semnal cablu ciuciu și nici weirles,nimeni nu a mișcat îndoit nimic…sa înțeleg că este de la Digi?
Buna ziua,
Da, asa cum am mentionat si in articol, daca led-ul LOS este rosu, atunci nu este semnal pe fibra si trebuie sunat la Digi sa isi verifice infrastructura.
Salut! Mi-a fost schimbat ONT-ul cu unul model ZTE F618V2. Toate merg bine, dar led-ul CATV este roșu, deși am semnal 100% pe toate posturile TV digitale (mai puțin la cele 4k, la care semnalul e doar de 94%). E vreo problemă sau să-l las așa conform binecunoscutei zicale românești „las-o mă, că merge și așa!”:))) …
Salut Chris,
Am mai auzit astfel de cazuri, probabil este un bug pe acest model, eu l-as lasa asa cum este cat timp functioneaza.
Buna seara , mi a căzut netul dintr o data.. mi a apărut un bec roșu la Los , dar culmea ca vecinilor mei le merge foarte bine..dar in satul vecin nu merge.
Îmi puteți da o explicație , va rog frumos
O seara frumoasa.
Posibil sa aveti probleme cu firul de fibra optica de la dvs din casa, curte. Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare.
Cum se utilizează smart cardul sa meargă la tv sa ma uit la accele programe codate mulțumesc
Introduceti in spatele tv-ului smart cardul in acel lacas unde scrie CI sau CI+. Dupa aceea mutati pe un post codat asteptati 10-30 minute pana apare imagine pe acel post tv.
Bună ziua! Pe aparatul FVR-8610RW Beculetul de la optical este aprins roșu! Îmi spuneți vă rog care e problema!
Buna ziua,
Probabil nu este semnal pe fibra optica, va recomand sa sunati la relatii cu clientii Digi pentru a anunta aceasta defectiune.
Bună seara. Daca internetul fix a picat din senin, iar pe un ONT nou, acest 8147X6, montat acum aprox. 2 săptămâni, toate led-urile verzi sunt stinse, înafara celui de Power, care ar fi semnificația? Mulțumesc.
Eram obișnuit, ca în afara penelor de curent, când sunt probleme cu fibra, led-ul roșu din dreptul indicatorului LOS (loss of signal), să se aprindă, indicând lipsa semnal pe fibră.
Buna seara,
Daca nu este semnal pe fibra iar butonul Power este pornit, ar trebui sa licare rosu butonul LOS, asa cum stiai si tu, am testat personal acest lucru si asa se intampla.
In cazul tau, daca ledul LOS nu este aprins iar PON este oprit, probabil este semnal pe fibra insa este o avarie de alta natura (probleme de autentificare cu serverul PPPoE sau de alocare IP public).
O alta varianta ar fi sa ai ledul LOS ars insa e destul de putin probabil sa fie doar acela ars.
Nu, n-a licărit niciun led, înafara de cel de alimentare (power). Am so găsit explicația și anume că este posibil să fi fost un update de soft/firmware. O seară bună, în continuare.
Foate utile informatiile.
Felicitarile mele!
Multumim. 🙂
Ce este un opical receiver? Mininod-ul?
Da, din cate stiu mini nod-ul pentru CATV se numeste asa.
Acesea pot fi si la Digi ONT dar si la cei care au router?
De ce unele persoane au ont si nu router? Care este diferenta intre cele doua?
LED-urile mentionate mai sus sunt pentru ONT-uri si pentru anumite modele de routere oferite de Digi, am scris pentru fiecare model de echipament ce LED-uri exista.
Bună ziua am un mininod optic fwr 8610 cablu tv are două leduri aprinse unu sub el scrie POW și celălalt scrie OPT vreau să vă întreb ce înseamnă și dacă îl pot scoate din priză și îl pot baga iară în priză pentru că vreiau să mut televizorul în altă cameră se vor reaprinde din nou fără a afecta calitatea semnalului?
Buna ziua,
Puteti sa-l scoateti pentru a-l muta insa aveti grija cu fibra sa nu o indoiti prea mult.
POW = Power (arata daca echipamentul este alimentat).
OPT = Optical (indica daca exista semnal pe fibra optica).
Vă mulțumesc pentru sfat
Cu placere!
Buna ziua,
As avea nevoie sa mi recomandati un router cu PON.
Buna ziua,
Nu puteti folosi un echipament care are intrare pentru fibra optica, se pot folosi doar ONT-urile Digi care se configureaza pe placile OLT.
Asadar, nu veti putea inlocui echipamentul Digi pentru fibra optica insa puteti achizitiona un router pe care sa-l conectati la ONT, urmand sa folositi doar functiile routerului.
Bună ziua…am un ont zte,toate ledurile sunt verzi,în afară de ultimul din dreapta cel de tv care este roșu!?? Ce poate fi,menționez că serviciile funcționează bine,tv, telefon fix, internet fix, mulțumesc anticipat !!!
Buna ziua,
Daca va referiti la LED-ul CATV si nu la LED-ul LOS, inseamna ca nu este semnal de cablu TV, va recomand sa faceti o sesizare la relatii cu clientii Digi pentru a trimite o echipa service.
[…] aici semnificatia fiecarui LED de pe aceste modele. In reteaua Digi urmatoarele functii sunt blocate pe […]
Bună ziua, am o fibra optică de la digi
Iar de 4 zile doar un beculeț este aprins adică Ge-ul, la power este stins chear dacă este în priza, pon,Los și Catv sunt și ele stinse dar Catv chear dacă este stins cablul încă merge, Este de la aparat sau de la ei?Va mulțumesc
Sunati la Relatii Clientii si faceti o sesizare daca nu va functioneaza un serviciu.
Buna ziua! Am internet de la DIGI dar nu m-am putut bucura de el din cauza butonului rosu LOS. Am sunat la voi, dar robotul mi-a dat probleme de cap. Va rog sa ma contactati la 07******
Buna ziua,
Noi nu suntem de la Digi.
Nu aveti semnal pe fibra daca se aprinde ledul rosu LOS.
Faceti o sesizare online pe site-ul Digi Romania – Contact – sesizarea va ajunge direct la departamentul abilitat.