Termen portare numar de telefon si schimbare furnizor internet
Operatorul de telefonie mobila Orange Romania a anuntat pe site-ul sau ca vor fi efectuate schimbari conditiilor contractuale atat pentru abonati cat si pentru utilizatorii prepay. Aceste modificari se fac in urma unei directive UE privind codul european al comunicatiilor electronice.
Abonatii Orange persoane fizice, juridice si cei care folosesc cartele prepay in afara parametrilor tehnici, rata apeluri GSM intrerupte in timpul unei convorbiri si procentul din suprafata tarii acoperite de serviciul de voce GSM nu garanteaza atingerea altor indicatori de calitate ai serviciului de voce mobila.
Operatorul mentioneaza ca va face tot posibilul pentru a oferi serviciile de voce mobila si fixa in cele mai bune conditii dupa cum urmeaza:
- timpul de stabilire a convorbirii sub 2 secunde (o secunda pentru serviciul de telefonie fixa)
- probabilitatea de esec la initierea apelurilor sub 0,2%, respectiv 0,1% pentru telefonia fix
In urma acestor schimbari, clientii serviciilor de voce mobila si fixa nu pot solicita rezilierea contractelor.
Din data de 10 iulie, portarea numarului de telefon dintr-o retea in alta se va face in termen de o zi lucratoare (pana acum portarea se facea in termen de 3 zile lucratoare).
In cazul in care portarea sau transferul unui numar nu se realizeaza in termenii stabiliti (termenii programarilor) operatorul va trebui sa despagubeasca clientul numai in cazul in care clientul respectiv va depune o solicitare. Aceasta solicitare va trebui depusa de catre client in termen de 30 de zile de la data la care trebuia sa aiba loc transferul sau portarea.
In plus, conform legii, schimbarea furnizorului de internet trebuie sa se faca in cel mai scurt timp posibil, intreruperea serviciului putand fi de cel mult o zi lucratoare. Furnizorul de internet al carui serviciu este solicitat de abonat trebuie sa se asigure ca activarea internetului se va face in cadrul intervalului stabilit cu clientul.
Termen portare numar de telefon si schimbare furnizor internet
In ceea ce priveste furnizorul de internet la care se renunta, operatorul are obligatia de a mentine serviciul de internet activ pana cand noul furnizor activeaza abonamentul clientului. Astfel, cei doi operatori trebuie sa se asigure ca intreruperea serviciului de internet este minima.
Clientul mai trebuie sa stie ca denuntarea unilaterala a unui Contract se va face dupa acordarea unui preaviz de cel mult 30 de zile calendaristice inainte de la data la care se doreste ca denuntarea sa devina efectiva.
Orange Romania mentioneaza ca nu garanteaza calitatea serviciilor TV.
In ceea ce priveste utilizatorii cartelelor prepay, in situatia in care clientul serviciului prepay isi porteaza numarul din reteaua Orange in alta retea, acesta poate solicita in termen de 30 de zile acordarea ramburs a creditului ramas (exceptia de la aceasta regula se aplica creditului oferit ca bonus de catre operator) la momentul procesarii portarii pe baza prezantarii cartelei SIM Orange corespunzatoare numarului de telefon.
Orange nu va rambursa creditul solicitat daca:
- creditul clientului este rezultatul fraudei sau al altui client care a incheiat un contract de abonament sau foloseste serviciul prepay
- pe numarul prepay pe care clientul face solicitarea de rambursare a creditului exista o sesizare in curs de solutionare
- utilizatorul prepay nu prezinta cartela SIM Orange corespunzatoare numarului de telefon portat sau pe aceasta nu se regaseste seria SIM lizibila si intregrala
Orange are dreptul de a percepe clientului o taxa reprezentand costurile suportate de Orange Romania pentru realizarea operatiunii de rambursare a creditului. Modificarile prezentate in acest articol vor fi puse in practica de toti operatorii de telefonie fixa si mobila (inclusiv Vodafone, Digi, Telekom sau NextGen) numai ca pana in acest moment doar Orange Romania si-a anuntat clientii.