Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Metode de plata, plati online si previzualizare a facturilor. Acces la desfasurator si facturi detaliate.

Traind in secolul vitezei, incercam sa economisim cat mai mult timp cu lucrurile care sunt obligatorii si care nu ne fac placere, fiind si eficienti in acelasi timp. Unul din aceste lucruri pe care sunt de parere ca ar trebui sa le simplificam cat mai mult este plata facturilor. Pe langa intretinerea locuintei, majoritatea facturilor pot fi achitate prin diverse metode. Si, cum suntem dependenti de telecomunicatii, trebuie sa simplificam si plata facturilor furnizorilor nostri de servicii, bine-nteles. Mai jos voi descrie modalitatile de plata in cadrul companiei RCS-RDS (Digi) plus alte informatii financiare foarte utile.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil), metode de plata si vizualizare

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil). Modalitatile de plata a facturilor sunt urmatoarele:

  • Plata se poate efectua in primul rand, evident, la casieriile RCS-RDS insa acestea sunt destul de putine raportate la numarul de abonati, dovada fiind cozile interminabile pe care le intalnim cand mergem sa achitam. Cea mai eficienta metoda (in contactul direct cu compania, fara intermediari) este plata online pe site-ul oficial. Plata se face foarte usor si, cel mai important, se inregistreaza foarte rapid, de regula in cateva minute, maxim cateva zeci de minute. Trebuie sa ajungem la sectiunea Contul Meu iar de acolo vom avea doua metode: daca avem cont creat (sau dorim sa ne cream), trebuie sa ne autentificam, dupa care selectam Facturi, bifam factura pe care dorim sa o achitam si mai departe introducem datele de pe card; a doua metoda este fara cont, cand am ajuns la pagina de logare in Contul Meu (DigiCare) apasam click pe reclama care ne indruma spre plata facturii (in acest caz vom avea nevoie de cod client, numar factura sau numar de telefon digi, suma si adresa e-mail). Cele mai rapizi modalitati de plata in ceea ce priveste timpul de inregistrare al platii sunt in casierie si online pe site-ul oficial.
  • Qiwi – terminale self-service ale celei mai extinse retele in domeniu.
  • Un-doi Centru de plati, PayPoint si PayZone – Zeci de mii de magazine unde poti achita, trebuie doar sa gasesti un astfel de magazin cat mai apropiat de tine, fara sa astepti la cozi. Partea negativa este, insa, ca plata se inregistreaza destul de greoi, in cateva zile (fara zile nelucratoare).
  • La casieriile bancilor (cash):Banca Transilvania (BT), CEC, Volksbank, Bancpost, Alpha Bank, BRD, Piraeus, UniCredit Tiriac, UniKasa, CreditCoop si Banca Comerciala Carpatica.
  • ATM-uri (bancomate): CEC, BancPost, Piraeus, UniCredit Tiriac, BRD, ING, BCR, Banca Transilvania (BT).
  • Direct Debit (adica, la sfarsitul fiecarei luni, este extrasa suma aferenta facturii tale de pe card): CEC, BankPost, Alpha Bank, UniCredit Tiriac, Raiffeisen, BRD, BCR, Banca Transilvania (BT), ING Bank.
  • Online: Piraeus Bank, CEC, BCR, CityBank, FastBanking BancPost, Alpha Click – Alpha Bank, Online B@nking si BusinessNet Unicredit Tiriac, BRD-NET, BT Online Banking – Banca Transilvania, Home Bank – ING.
  • Virament Bancar: ING Bank: RO51INGB0001000000018827, BRD: RO64BRDE450SV72419954500, UniCredit Tiriac Bank: RO94BACX0000000189518001
  • Zebrapay: Putem achita facturile Digi prin unul din cele 1500 terminale self-service Zebrapay.
  • Rompay;

Foarte important de stiut este ca, indiferent de metoda aleasa, nu se percepe comision. In cazul in care se alege orice alta modalitate in afara de casierie RCS-RDS sau online pe site-ul oficial, inregistrarea platii poate dura mai mult (ei zic ca intre 3 si 10 zile lucratoare) ceea ce este foarte mult insa depinde de posibilitatile fiecaruia. Surprinzator este faptul ca RCS-RDS a incetat de ceva timp colaborarea cu Posta Romana.

Care este perioada de facturare a serviciilor RCS – RDS?

Abonatii Digi pot avea urmatoarele perioade de facturare, luand ca exemplu luna iunie:

  • de pe 01 iunie pana pe 30 iunie;
  • de pe 10 iunie pana pe 30 iunie – aceasta este o perioada de facturare mai rar intalnita, de regula pentru abonatii care au doar televiziune prin satelit (Digi TV DTH), insa de regula majoritatea abonatilor Digi au prima perioada de facturare;

Perioada de gratie la RCS – RDS (perioada dupa data scadenta in care nu exista riscul sa se deconecteze serviciile) este 01-04 pentru fiecare luna. Incepand cu 05, serviciile se pot deconecta oricand, in primul rand se deconecteaza serviciile automat (exemplu: internet, telefonie) iar ultimele deconectari se fac pentru serviciul de cablu tv acolo unde trebuie sa ajunga o echipa de deconectari pentru a deconecta fizic cablul tv.

Exista taxa de reconectare la RCS – RDS in caz ca avem serviciile deconectate?

Taxa de reconectare exista doar pentru serviciul de cablu tv si costa 15 lei.

O problema a abonatilor RCS-RDS este aceea de a nu primi facturile in format fizic, inclusiv eu am avut aceasta problema o perioada de timp. Insa, pentru cei care au acces la internet, exista serviciul F@ctura Mea Digi, mai exact putem primi facturile in format electronic. Acest serviciu se poate activa fie apeland serviciul de Relatii cu Clientii, fie in sectiunea Contul Meu pe site-ul oficial.

Majoritatea dintre noi am avut probleme financiare cu marile companii de telecomunicatii (Telekom (Cosmote), Vodafone, Orange si Digi). Unele rezolvate usor, altele mai greu. Una din aceste “probleme” (mai mult, nelamurire) a fost la RCS-RDS, cand m-am abonat. La RCS, facturile se emit pe 18,19,20,21 sau 22 (informatie primita de la Relatii cu Clientii) pentru luna urmatoare. Mai exact, daca ne abonam pe 20 ianuarie, prima factura va fi cea din luna martie si va contine serviciile din ianuarie, februarie si martie. Destul de ciudat, in opinia mea, fiind singurii din piata telecomunicatiilor care procedeaza in felul acesta. De asemenea, din cauza acestui mod de facturare, si convorbirile efectuate (traficul suplimentar), se factureaza cu 2 luni anterioare. Adica, in factura din martie, avem convorbirile din ianuarie. Dar, cunoscand aceste lucruri, ne este destul de usor sa gestionam facturile si costurile acestei companii imprevizibile insa, momentan, cu servicii bune.

Totul despre facturile RCS-RDS (Digi mobil):

O metoda de a vizualiza serviciile, costurile si facturile in timp real este cu aplicatia My Digi. In aceasta aplicatie poti citi stiri, vizualiza facturi si servicii. Poti chiar comanda echipamente sau servicii noi, direct din aplicatie.

Daca am achitat facturile restante, cand se reconecteaza serviciile?

Daca avem serviciile Digi deconectate pentru neplata, am achitat la o casierie sau online pe site-ul Digi Romania, atunci reconectarea serviciilor se va efectua in aproximativ 1-3 ore, probabil depinde de numarul de reconectari facute de sistem automat. In cazul cablului tv (acolo unde este nevoie sa ajunga o echipa de reconectari) reconectarea poate dura mai mult, pana la maxim 24 de ore de la inregistrarea platii.

Daca am achitat printr-o alta modalitate de plata decat prin casierie/site Digi, atunci trebuie sa facem confirmarea platii, altfel reconectarea o sa dureze mult mai mult decat este de dorit.

Cum fac confirmarea platii la RCS – RDS (Digi)?

Confirmarea platii la Digi se face trimitand o copie de pe OP-ul de plata la adresa e-mail collection@rcs-rds.ro clienti@rcs-rds.ro dovezi.plata@rcs-rds.ro

Nu primesc factura Digi acasa, ce trebuie sa fac?

In cazul in care nu primim acasa factura Digi, trebuie sa contactam serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a sesiza neprimirea facturii. Astfel de probleme apar de regula cand factura este livrata in format fizic, in format electronic (pe e-mail) nu ar trebui sa apara astfel de probleme.

Cum obtin factura detaliata (desfasuratorul) convorbirilor telefonice?

In prezent exista o singura modalitate de a primi desfasuratorul telefoniei, creandu-ne un cont pe site-ul Digi Romania. Acolo avem acces la toate facturile si desfasuratoarele pentru fiecare luna.

Cum fac amanarea platii la Digi?

Amanarea platii se poate face la Digi doar daca serviciile au fost deconectate pentru neplata. Putem face o amanare de plata pe luna iar in termen de 5 zile trebuie sa platim. Pentru reconectarea pe baza promisiunii ca vom achita trebuie sa sune titularul contractului la relatii cu clientii Digi.

Nu se poate face amanarea platii pentru a evita deconectarea serviciilor, putem solicita amanarea platii doar daca serviciile RDS au fost deja deconectate.

Update 19.06.2018: Facturile se pot achita si prin Rompay.

Update 04.10.2018: De astazi facturile Digi se vor trimite criptate astfel incat vor putea avea acces la ele doar persoanele care cunosc ultimele 6 cifre ale CNP-ului titularului. Multumim lui ion berbec pentru informatii.

Voi ati avut probleme in ceea ce priveste facturile celor de la RCS-RDS?

Putem afla aici cum obtinem informatii detaliate despre facturile cu serviciile RCS & RDS.

Update 19.08.2019: Recent, cei de la Digi trimit SMS-uri de informare in momentul in care plata a fost inregistrata daca plata a fost efectuata prin reteaua PayPoint.

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

1491 COMENTARII

    • Pentru a afla cat trebuie sa platiti la Digi trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi, doar ei au acces la situatia financiara a contului dvs.

    • Buna seara, nu puteti amana plata facturii pentru a evita deconectarea insa in cazul in care sunt deconectate serviciile pentru neplata puteti suna la relatii cu clientii si sa solicitati reconectarea serviciilor pe motiv ca o sa platiti, din acel moment o sa aveti termen maxim 5 zile sa faceti plata facturii.

  1. buna ziua
    As dori sa aflu detalii legat de pachetul/ abonamentul din care face parte și numărul meu de telefon
    Se poate sa mă ajutați?
    Primesc lunar mesaj cu numărul facturii și ID client dar nu știu mai multe detalii despre acest abonament
    Nu știu câte numere fac parte din abonamnet

    • Buna ziua,
      Noi nu reprezentam compania RCS – RDS si nu avem acces la baza lor de date. Pentru aceasta situatie va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi la numarul 0314007777.

    • Buna dimineata, puteti face confirmarea platii la serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS sau trimitand dovada platii pe adresa e-mail collection @rcs-rds.ro insa aceasta varianta din urma va dura mai mult fiind zile nelucratoare.

    • Buna ziua, puteti vizualiza factura pe telefon folosit aplicatia Digi Romania. Altfel, puteti primi prin SMS informatiile de baza despre factura atunci cand este emisa.

  2. Buna seara
    Cum pot face o amanare de plata a facturii.am abonament de 1an si 10luni niciodata nu am avut intarzieri de plata acum as avea nevoie de o amanare de plata a facturii

  3. Va rog sa reconectati serviciul de televiziune pe numele *****, cod abonat ******,deoarece v-am trimis copia de pe c/v achitarii facturii restante pe adresa collection @ rcs-rds.ro !

    • Noi nu reprezentam compania Digi, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi si sa solicitati reconectarea serviciilor pe motiv ca ati platit factura si ati facut confirmarea platii.

  4. buna ziua,in urma contractului de furnizare am cerut factura sa fie trimisa pe mail pentru ca nu locuiesc permanent la adresa aceea si nu am acces la factura prin posta. Vreau incepand cu luna ianuarie a mi se aloca un IP fix. Va rog sa imi comunicati IP-ul prin mail. Va multumesc

    • Buna seara,
      V-au fost trimise facturi acasa si nu pe mail de cand ati solicitat acest lucru? Pentru a beneficia de un IP static trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS.

    • Buna ziua,
      Pentru a avea acces la desfasuratorul convorbirilor trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti vizualiza desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

  5. sunt persoana in varsta
    am contractat cu dvs TELEFON, tv cablu si internet la casa de vacanta din CULCIU MARE, *, jud SAtU MARE in valoare de 39 lei. AM PRIMIT „GRATUIT” DOUA CARTELE DIGI MOBIL, 4G, INTERNET NELIMITAT, ETC. NU STIU CUM SA LE FOLOSESC SI LA CE SUNT BUNE.
    AM PRIMIT FACTURI MAJORATE LA 59 LEI,
    IN ACT ADITIONAL SI NICI VERBAL NU AM FOST INFORMAT CA VA CRESTE VALOAREA FACTURII LUNARE
    LOCALNICII SUSTIN CA NU AVETI ACOPERIRE IN ZONA CULCIU MARE, EU NU STIU CUM SA VERIFIC ACEST LUCRU
    ROG INDICATI UN MOD AMIABIL DE RETURNARE A ACESTOR CARTELE, REDUCEREA VALORII FACTURII SI CHIAR/ EVENTUAL RENUNTAREA LA INTERNET PRIN CABLU, CU REDUCEREA FACTURII

    • Noi nu reprezentam compania Digi, doar oferim informatii in limita posibilitatilor. Daca le-ati primit recent, cartelele nu sunt gratuite, erau gratuite acum ceva ani. Daca nu este acoperire in zona trebuie sa faceti o sesizare la serviciul de relatii cu clientii Digi Mobil (deranjamente), ei vor constata ca nu este acoperire in zona si va vor informa ca puteti face demersurile pentru rezilierea contractului. Pentru sesizare va recomand sa discutati cu cineva care v-ar putea ajuta.

    • Buna seara,
      Puteti vizualiza desfasuratorul convorbirilor creandu-va un cont pe site-ul Digi Romania si logandu-va un cont. Veti avea acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna seara, daca ati achitat in casierie sau online pe site-ul Digi plata se va inregistra repede iar reconectarea se va face in maxim 24 de ore de la inregistrarea platii. Altfel puteti face confirmarea platii si solicita reconectarea serviciilor pe pagina oficiala Facebook Digi Romania sau pe site-ul Digi Romania.

    • Factura electronica se poate activa sunand la serviciul de relatii cu clientii Digi sau creandu-va un cont pe site-ul Digi Romania, urmand sa puteti face acolo modificarea modalitatii de facturare, dupa ce va logati.

    • A fost facturata doar acea zi, probabil factura contine ziua respectiva cat si abonamentul pe luna urmatoare. Pe factura ce scrie? Daca scrie abonament cablu tv octombrie – noiembrie atunci este asa cum am scris.

    • Nu se percepe o taxa suplimentara insa pentru a vizualiza desfasuratorul trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti vedea desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

        • Pentru a vizualiza desfasuratorul trebuie sa accesati Serviciile Mele – Digi Mobil – selectati numarul de telefon pentru care doriti desfasuratorul iar in dreapta unde scrie Configureaza selectati Descarca Desfasurator Convorbiri – pentru luna dorita apasati click pe PDF

    • Puteti primi factura fie in format fizic, fie pe e-mail, nu o puteti primi prin ambele modalitati. Daca va hotarati sa o primiti in format fizic, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi pentru a reclama ca primiti mereu factura cu intarziere.

    • Pentru a avea acces la desfasurator lunar trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti vizualiza desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna seara,
      Pentru a vizualiza desfasuratorul Digi trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti vedea desfasuratorul din ultimele 6 luni.

  6. Buna,
    Am nevoie urgen t de un nr tel .pentru prevenirea suspendarii
    Am facut plata azi am trimia si mail
    Dar acu 5 munute am primit un mail ca voi fi suspendat

    • Buna seara,
      Este suficient daca ati trimis confirmarea platii pe collection @rcs-rds.ro. Daca totusi doriti sa verificati situatia financiara, puteti contacta serviciul de relatii cu clientii Digi.

  7. Buna ziua,

    Va rog sa-mi spuneti cat trebuie sa platesc ptr abonamentul digi pe luna trecuta. Mentionez ca nu am primit nici factura in format fizic si nici pe e-mail in format electronic.
    Numele este ******, Str. Banca Nationala, nr *, sc *, et.*, ap*, jud. Bacau, loc Bacau.

    Va multumesc

    • Buna ziua,

      Pentru a afla informatii despre facturile Digi si pentru a reclama neprimirea facturii va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi.

  8. de 2-3 luni nu mai ajunge factura la destinatie ,factura este pe ciurea *** ,va rog sa remediati aceasta situatie in caz contrar sunt nevoit sa reziliez contractul cu rds-rcs.va multumesc

    • Pentru neprimirea facturii va recomand sa faceti o sesizare la serviciul de relatii cu clientii Digi pentru a verifica impreuna cu agentul zonal care distribuie facturile.

    • Pentru a afla informatii despre factura Digi trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii Digi.
      Altfel, puteti sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si puteti vedea facturile.

  9. Buna ,
    Primeam factura electronica si faceam platile utilizand un mail pe care acum nu il mai am , iar la toate datele introduse primesc raspunsul ca acest cont este atasat altui mail si ca voi primi raspuns prin e-mail. Cum sa imi refac configuratia ( mail+parola ) sa pot plati in continuare online. Acum imi este imposibil pentru ca nu pot folisi actualul mail . Noul mail la care astept raspunsul dumneavoastra la adresa *****.
    Multumesc

  10. Buna cum as putea citi conversatile de pe o factura adica sa citesc acele mesaje trimise
    Cum pot deschide conversatile de pe o facura
    Sa vad continutul acelui mesaj

        • Noi nu suntem cei de la RCS – RDS. Dar asa de curiozitate, daca ati optat pentru telefonie daca nu doriti sa o platiti? Sau inca nu ati optat? Este neclar pentru mine ce doriti mai exact.

          • Avem un contract la DIGI Tv. pentru televiziune și
            Telefoane.
            Vreau sa renunț la abonamentele de telefoane, și să plătesc în continuare tv.

          • Și dacă mă duce cu vorba că sunt în perioada contractuală și ieu vreau sa renunț la abonamentele de telefonie mobilă. Pur și simplu nu mai vreau sa plătesc abonamentele decât cablu tv. Ce șanse sunt? Vă mulțumesc.

          • Nu puteti sa platiti doar cablul tv deoarece este pe aceeasi factura ca telefonia si factura trebuie sa fie platita integral. Nu va duc cu vorba, va spun ca este o perioada contractuala pentru care v-ati dat acordul la semnarea contractului.

          • Mă scuzați Vă rog. Am să verific până când am contractul la abonamente sper că anul ăsta să se termine și merg în continuare doar pe cablu tv.

  11. Buna ziua,
    Ieri 22.11.2018, am fost la agentia de pe str.Cernei sa achit factura RDS cu cardul de BRD.
    O incercare a fost esuata, am trecut la al 2-lea POS de pe pupitrul casierei. A iesit o chitanta,
    insa casiera a luat-o ,a facut-o ghemotoc, aruncand-o ,mi-a spus ca nu a fost buna.
    Astazi la verificarea contului online BRD, scrie ca mi-au fost retrasi din cont 55.83 de lei de la pos comercial RCS_RDS Cernei!
    Totusi factura mea nu a fost achitata, desi eu am intrat personal cu cardul in agentie si l-am imanat casierei.
    Va rog sa verificati si sa faceti dreptate.
    Pentru cele afirmate am dovada extrasul de cont.
    Multumesc,
    Maria U.

    • Buna ziua,
      Daca v-a fost retrasa acea suma atunci plata se va inregistra insa facand plata la BRD nu se inregistreaza imediat in contul RDS, uneori poate dura chiar si cateva zile.
      Va recomand sa mai asteptati cateva zile iar daca plata nu se inregistreaza, trebuie sa ii contactati pe cei de la BRD, nu pe cei de la RDS.
      Ati fost acolo si ati vazut ca au fost probleme, unde este vina RDS-ului in afacerea asta? Primul lucru la care trebuie sa va ganditi este BRD-ul, ca doar ei au avut probleme cu POS-ul si tot angajatul lor a aruncat acea chitanta.

    • Pentru a vizualiza factura detaliata (desfasuratorul) trebuie sa va creati un cont pe site-ul Digi Romania, va logati si aveti acces la desfasuratorul pe ultimele 6 luni.

    • Buna seara, puteti face confirmarea platii la RCS – RDS trimitand dovada platii (poza chitantei) pe adresa de mail collection @ rcs-rds.ro. De asemenea, daca serviciile v-au fost suspendate pentru neplata puteti contacta serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a solicita manual reconectarea serviciilor.

    • Buna ziua, daca ati achitat printr-o alta modalitate decat online pe site-ul Digi sau o casierie Digi, inregistrarea platii poate dura mai mult timp, maxim o saptamana. Confirmarea platii in reteaua Digi se poate face trimitand dovada platii (poza chitantei) la adresa de mail collection @ rcs-rds.ro. De asemenea, puteti contacta serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a solicita reconectarea platii deoarece ati facut plata.

    • Verificati inclusiv in SPAM/BULK/Thrash si daca nu este nici acolo, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii RCS – RDS pentru a se verifica aceasta problema.

  12. Eu am platit factura de 30 de lei ca asa am primit mesajul , am mai avut neplaceri din astea cu factura,. daca de peste10-15 ani nu am avut probleme cu plata facurilor si acum am neplaceri voi trece la firma unde si pretul este mai bun . Va multumesc.