Totul despre MMS-uri – Cum activam si cum setam serviciul MMS.

Totul despre MMS-uri – Cum activam si cum setam serviciul MMS. – Serviciul MMS este unul din principalele (si cele mai populare) servicii optionale puse la dispozitie de catre operatorii de telecomunicatii din Romania, acestea fiind cea mai usoara modalitate de trimitere a atasamentelor multimedia.

Ce este MMS? Multimedia Message Service este un mesaj prin intermediul caruia putem transmite informatii de tip media (audio, video, foto). Mai exact, sunt mesaje cu continut media, cea mai simpla modalitate (si cea mai veche) de transmitere a informatiilor de tip media catre alti utilizatori prin intermediul telefoniei mobile, inca dinainte de “era” internetului mobil la noi in tara.

Cum folosim serviciul MMS?

Este foarte simplu, trebuie doar sa accesam crearea unui mesaj iar inainte de a trimite acel mesaj (exact ca la un SMS – mesaj text) selectam optiunea de adaugare atasament. Acolo avem mai multe posibilitati (in functie de modelul telefonului, si cel mai important, de cat de performant este). Spre exemplu, la un telefon cu sistem de operare Android (smartphone) putem selecta din galerie o imagine foto, un videoclip, un sunet, un contact, un slideshow sau chiar sa facem in acel moment o poza sau un videoclip si sa-l trimitem direct prin MMS.
Cum activam serviciul MMS?

In functie de operatorul de telecomunicatii la care suntem abonati (sau de la care avem cartela prepay), serviciul pentru mesaje multimedia se poate activa usor sau nu poate fi activat deloc, mai departe voi detalia modalitatile de activare (acolo unde se poate) in functie de operatorul de telefonie mobila.

Digi (RCS-RDS).

Serviciul MMS nu se poate activa in reteaua RCS-RDS! Cel mai surprinzator lucru al companiei RCS-RDS privind telefonia mobila este nefunctionalitatea serviciului MMS. Acest serviciu nu a fost niciodata disponibil abonatilor Digi Mobil si se pare ca nu au de gand sa-l puna vreodata la dispozitia noastra. Dat fiind faptul ca au in prezent cea mai buna oferta de internet mobil (exceptand faptul ca sunt probleme de semnal in anumite localitati), probabil au considerat o pierdere de timp (nu de resurse, deoarece nu este nevoie de resurse importante pentru acest serviciu) mesajele multimedia. Cand incercam sa trimitem un mesaj multimedia, in functie de telefon, fie ramane blocat pe “Trimitere..” (“Sending..”), fie apare eroare de trimitere mesaj.

Vodafone.

Mesajele multimedia se pot activa la Vodafone prin urmatoarele modalitati:

1. Online din contul MyVodafone, accesand Contul Meu – Modificare Servicii.

2. Apeland *100# si urmand pasii indicati in meniu.

3. Apeland *222 se poate activa prin comanda vocala: “vreau sa activez MMS”.

Pentru a primi setarile automate privind serviciul MMS (inclusiv WAP si Mail) trebuie sa accesam acest link, sa selectam “Trimite setarile prin SMS” si apoi sa introducem numarul nostru de telefon.

Avand in vedere ca setarile Vodafone automate nu mai sunt disponibile pe site, ci doar daca apelam la serviciul de relatii cu clientii, setarile MMS in reteaua Vodafone sunt urmatoarele:

Trebuie sa ajungem la Numele Punctelor de Acces (APN) – pe Android calea este Setari – Mai Multe – Retele Mobile – Nume Puncte de Access – APN Nou

Name: Vodafone MMS
APN: mms.vodafone.ro
username: MMS
password: vodafone
MMSC: http ://multimedia/servlets/mms
MMS proxy: 193.230.161.231
MMS Port: 8080
MCC: 226
MNC: 01
APN Type: mms

Un lucru interesant la Vodafone este faptul ca ne permite vizualizarea mesajelor multimedia primite pe numarul de telefon online, pe site-ul lor oficial, in urma unei simple autentificari (serviciul MMS Access).

Functioneaza sa trimitem MMS-uri internationale insa acestea pot fi vazute de catre destinatar doar online (prin MMS Access).

Costuri: Activarea este gratuita iar trimiterea unui MMS intr-o retea nationala costa 0.18 euro (tva inclus) iar intr-o retea internationala costa 0.43 euro (tva inclus). Exista si o extraoptiune MMS disponibila, cu 2.48 euro (tva inclus) putem trimite 20 MMS-uri nationale.

Telekom (Cosmote).

In cadrul companiei Telekom, activarea serviciului MMS se face prin urmatoarele modalitati:

1.  Trimitand mesaj gratuit la 1234 cu textul „A MMS„.

2. Contactand serviciul de relatii cu clientii (apel gratuit din reteaua Telekom la 1234).

3. Printr-o prezenta in una din reprezentantele Telekom (sau parteneri Telekom).

Setarile se efectueaza fie automat (printr-un mesaj gratuit la numarul 667), fie manual. Daca nu functioneaza activarea automata, putem introduce manual urmatoarele setari pentru MMS:

Nume Setari: Telekom Romania Mobil MMS

Pagina de pornire: http://mmsc1.mms.telekom.ro:8002

Mod sesiune: Permanent

Securitate conexiune: Normal sau nesecurizat

Purtator de date: GPRS

Nume punct de acces: mms

Nume utilizator punct de acces: mms

Parola punct de acces: mms

IP Proxy: 10.252.1.62

IP Port Proxy: 8080.

Trimiterea MMS-urilor catre destinatii internationale nu este posibila in reteaua Telekom.

Costuri: Activarea este gratuita iar trimiterea unui MMS national costa 0.14 euro.

Orange.

In reteaua Orange, pentru activare trebuie sa alegem unul din urmatorii pasi:

1. Apeland *100# si urmand pasii necesari activarii serviciului MMS.

2. Apeland serviciul relatii cu clientii la 411/444.

Setarile pentru MMS se pot realiza fie automat, urmand acest link si introducand numarul de telefon Orange, fie manual folosind urmatorii pasi:

  • Nume conexiune (connection name): MMS
  • Nume punct acces (Access point name): mms
  • Nume utilizator (User name): nu completam nimic
  • Solicitare parola (Prompt password): nu completam nimic
  • Parola (Password): nu completam nimic
  • Autentificare (Authentication type): Normala (Normal)
  • Adresa IP poarta acces (Gateway IP address): 62.217.247.252
  • Pagina initiala (Homepage): http://wap.mms.orange.ro:8002
  • Siguranta conexiune (Connection security): Dezactivata (Off)
  • Mod sesiune (Session mode): Permanenta (Permanent)

Costuri: Activarea este gratuita iar trimiterea unui MMS intr-o retea nationala costa 0.174 euro (tva inclus). Orange are disponibile 2 extraoptiuni pentru MMS-uri: prima costa 2.48 euro (tva inclus) si poti trimite 20 MMS-uri nationale iar a doua costa 5.58 euro (tva) inclus si poti trimite 50 MMS-uri nationale.

Indiferent de reteaua in care ne aflam, primirea SMS-urilor/MMS-urilor in tara este gratuita.

Concluzionand, serviciul MMS este un serviciu uitat de unii, folosit frecvent de altii, care se mentine atat cat poate pe linia de plutire (cresterea abonatilor de internet mobil presupune o scadere constanta a utilizatorilor de MMS-uri) insa nu este prevazut un viitor prea roz pentru acest serviciu, dat fiind faptul ca operatorii mentin preturile MMS-urilor aceleasi ca la inceput, fara sa le scada asa cum ar fi normal.

Update 11.01.2023: Vodafone si-a informat clientii ca va dezactiva serviciul MMS din 15 februarie 2023;

LASAȚI UN MESAJ

Introduceti comentariul
Introduceti numele

Toate comentariile sunt aprobate manual iar cele care incalca regulile vor fi eliminate.

109 COMENTARII

  1. Bună ziua vă rog frumos să-mi spune-ți dacă din rețeaua Vodafone pot trimite MMS-uri în rețeaua Digi Mobil. Vă mulțumesc și vă doresc un Wekend Plăcut la revedere și Doamne Ajută. 🙏 🙏 🙏

    • Buna seara,
      Nu puteti trimite MMS-uri in reteaua Digi deoarece acest serviciu nu este disponibil in reteaua respectiva, astfel incat abonatul Digi nu o sa poata deschide acel MMS.
      O seara buna!

    • Buna ziua,
      Activarea MMS-urilor nu costa nimic, costa utilizarea acestui serviciu, adica MMS-urile trimise, in functie de tarifele operatorului la care aveti cartela.

        • Mesajele multimedia se pot activa la Vodafone prin urmatoarele modalitati:

          1. Online din contul MyVodafone, accesand Contul Meu – Modificare Servicii.
          2. Apeland *100# si urmand pasii indicati in meniu.
          3. Apeland *222 se poate activa prin comanda vocala: “vreau sa activez MMS”.

          Pentru setari trebuie sa ajungem la Numele Punctelor de Acces (APN) – pe Android calea este Setari – Mai Multe – Retele Mobile – Nume Puncte de Access – APN Nou

          Name: Vodafone MMS
          APN: mms.vodafone.ro
          username: MMS
          password: vodafone
          MMSC: http ://multimedia/servlets/mms
          MMS proxy: 193.230.161.231
          MMS Port: 8080
          MCC: 226
          MNC: 01
          APN Type: mms

  2. Mulțumesc pentru răspuns. Scuze pentru întârzierea cu care raspund recomandărilor dumneavoastră. Nu se pot trimite comenzi de setup dispozitivului. Probabil că setările se fac automat și în cazul acestui dispozitiv. Ru consider că este defect. În fapt, am decis să achiziționez un al doilea dispozitiv, de data aceasta din țară, și să văd cum se comportă. Oricum vânzătotul (chinezul) a rambursat valoarea dispozitivului, fără să dea detalii. Deci nu mai am ce informații să mai obțin de la el. Am să vă țin la curent cu situația noului dispozitiv.
    Cu mulțumiri,
    Radu

        • In cadrul companiei Telekom, activarea serviciului MMS se face prin urmatoarele modalitati:

          1. Trimitand mesaj gratuit la 1234 cu textul „A MMS„.
          2. Contactand serviciul de relatii cu clientii (apel gratuit din reteaua Telekom la 1234).
          3. Printr-o prezenta in una din reprezentantele Telekom (sau parteneri Telekom).

          Setarile se efectueaza fie automat (printr-un mesaj gratuit la numarul 667), fie manual. Daca nu functioneaza activarea automata, putem introduce manual urmatoarele setari pentru MMS:

          Nume Setari: Telekom Romania Mobil MMS
          Pagina de pornire: http: //mmsc1.mms.telekom.ro:8002
          Mod sesiune: Permanent
          Securitate conexiune: Normal sau nesecurizat
          Purtator de date: GPRS
          Nume punct de acces: mms
          Nume utilizator punct de acces: mms
          Parola punct de acces: mms
          IP Proxy: 10.252.1.62
          IP Port Proxy: 8080.

    • Poti suna la operatorul la care ai cartela sau poti sterge profilul MMS din Setarile telefonului de la Nume puncte de acces. Acolo ar trebuie sa fie 2, unul pentru internet si unul pentru MMS.

          • Este un serviciu care nu a functionat niciodata in reteaua Digi, motivul nu vi-l putem spune noi si probabil nici ei nu il vor spune.

          • Parerea mea este ca serviciul MMS este ceva de domeniul trecutului, in secolul 21 mi se pare inutil sa trimiti mesaje multimedia in conditiile in care se folosesc atatea retele de socializare/transfer precum Facebook, WhatsApp, Viber, diverse e-mailuri, nenumarate modalitati prin care putem transfera continut multimedia. In schimb, serviciul MMS costa la alti operatori, putem trimite continut in limita a 300KB/MMS, e nevoie sa fie activat, si asa mai departe. Dupa cum spuneam, este ceva inutil, nu-i vad utilitatea in zilele noastre. Insa, daca pentru dvs este important acest serviciu, puteti sa va mutati la Orange, Vodafone sau Telekom, la ei functioneaza.

    • Setarile MMS in reteaua Vodafone pentru Huawei Y7 2019 ar trebui sa fie urmatoarele:
      Setari – Mai Multe – Retele Mobile – Nume Puncte de Access – APN Nou

      Name: Vodafone MMS
      APN: mms.vodafone.ro
      username: MMS
      password: vodafone
      MMSC: http ://multimedia/servlets/mms
      MMS proxy: 193.230.161.231
      MMS Port: 8080
      MCC: 226
      MNC: 01
      APN Type: mms

        • Poate serviciul MMS nu este activ pe cartela, va recomand sa contactati serviciul de relatii cu clientii Vodafone la numarul 0372022222 pentru a verifica.

          • Cum adica nu este ce trebuie? 🙂 Trebuie sa sunati la acel numar sa discutati cu un operator.
            Daca stiti dvs ca nu este ce trebuie, sunati la ce stiti ca trebuie.
            Eu doar numarul acela de telefon il am de la Vodafone.

        • In cadrul companiei Telekom, activarea serviciului MMS se face prin urmatoarele modalitati:

          1. Trimitand mesaj gratuit la 1234 cu textul „A MMS„.

          2. Contactand serviciul de relatii cu clientii (apel gratuit din reteaua Telekom la 1234).

          3. Printr-o prezenta in una din reprezentantele Telekom (sau parteneri Telekom).

          Setarile se efectueaza fie automat (printr-un mesaj gratuit la numarul 667), fie manual. Daca nu functioneaza activarea automata, putem introduce manual urmatoarele setari pentru MMS:

          Nume Setari: Telekom Romania Mobil MMS

          Pagina de pornire: http ://mmsc1.mms.telekom.ro:8002

          Mod sesiune: Permanent

          Securitate conexiune: Normal sau nesecurizat

          Purtator de date: GPRS

          Nume punct de acces: mms

          Nume utilizator punct de acces: mms

          Parola punct de acces: mms

          IP Proxy: 10.252.1.62

          IP Port Proxy: 8080.

    • Atat dumneavoastra cat si persoana catre care doriti trimiterea MMS-ului trebuie sa aveti activat serviciul MMS. In ce retea aveti cartela? Ati activat serviciul MMS? Setarile necesare serviciului MMS sunt efectuate?

    • Buna seara, pe cartela O2 aveti activat serviciul MMS? Pe numarul de Orange Romania este activat serviciul acesta? Trebuie sa fie pe ambele cartele activ.

        • In primul rand, trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii O2 pentru a verifica daca serviciul MMS este activ. In al doilea rand, trebuie sa faceti setarile necesare pentru MMS selectand Settings – More – Mobile Networks – Access Point Names – New APN
          Profile name: o2 MMS
          APN (Access Point Name): internet
          MMSC: http:// 10.81.0.7:8002

  3. am primit un mms si incerc sa l vizualizez dupa ce am introdus id la mesaj dar imi cere o parola la login Nu am intrat niciodata pe acest site nu am login si deci parola dar mi a afisat parolele pe care le utilizez la diverse login uri Cum e posibil

  4. Buna seara,

    Am un Nokia C2-01.Cartela e Vodafone Prepay,veche de 15 ani.Problema este ca nu trimite MMS si nici nu primeste.Setarea facuta este: Messaging/Message Settings/Multimedia Messages/Configuration Sett.La Configuration e bifat Vodafone RO (nu Default sau ConfigContext),iar la Account este bifat Vodafone MMS ( nu Vodafone MMS PRE).Cu toate acestea cand am incercat sa trimit un MMS catre un alt numar Vodafone Prepay (Galxy Tab Pro) s-a tot chinuit sa-l trimita,dar nu a reusit.Intr-un final mi-a venit un mesaj de la Vodafone de Network Error.Cand am incercat sa trimit de pe Galaxy Tab catre Nokia-ul in cauza,de asemenea nu a mers,dar mi-a venit un sms care ma informa ca-l pot vedea la MMS Access.De pe tableta catre alt android a mers in ambele sensuri.Rog din suflet o parere.Multumesc.

    • Configurarea setarilor de internet pentru reteaua Tele2 Comviq din Suedia se face in felul urmator: Settings – Connections – Mobile Networks – Access Point Names – New APN

      Name: MMS
      APN: 4g.tele2.se
      Proxy MMS: mmsproxy.tele2.se
      Port MMS: 8080

      Restul setarilor raman nemodificate. Salvati profilul MMS si il bifati.
      In felul acesta ar trebui sa functioneze. Daca nu functioneaza, contactati serviciul de relatii cu clientii Comviq, este posibil sa fie nevoie sa activeze serviciul MMS din sistemul lor.

    • Pentru a putea primi, deschide si citi un mesaj MMS trebuie sa ai serviciul MMS activat si setarile configurate.
      Foloseste informatiile din articolul de mai sus si daca intampini probleme, da-mi un reply si zi-mi ce ai facut si unde ai intampinat probleme.

    • Serviciul MMS nu necesita date mobile pentru a functiona. Drept urmare, daca ati primit un MMS pe telefon ar trebui sa il puteti vedea fara internet activat. Ai activat serviciul MMS?

    • Trebuie sa activati serviciul MMS si sa faceti setarile MMS
      Daca ati solicitat activarea MMS la Telekom, ati facut si setarile si tot nu functioneaza, trebuie sa contactati serviciul de relatii cu clientii Telekom (deranjamente) si sa faceti o sesizare in acest sens

  5. Buna ziua.

    Cum pot dezactiva serviciul MMS de pe un telefon SAMSUNG J5?
    Am facut deja costuri suplimentare. Toate mesajele SMS mi le-a convertit in MMS
    Multumesc
    Coca

        • Buna ziua,
          Dezactivarea serviciului MMS in reteaua Orange se poate face apeland la serviciul de relatii cu clientii.
          Insa, daca stergem profilul APN (Access Point Name) din setarile telefonului atunci nu va mai functiona sa trimitem mesaje MMS.

          • Scuze, am vazut dupa ca ati mentionat in primul comentariu ca aveti Samsung Galaxy J5.
            Settings – Mobile Networks – Access Point Names – aici trebuie sa aveti doua profile, unul pentru internet si unul pentru MMS, probabil se numesc Orange si Orange MMS/MMS, apasati pe numele profilului pentru MMS – More/Options – Delete APN.

    • Activarea serviciului MMS in reteaua Vodafone se poate face prin una din urmatoarele modalitati:
      1. Online din contul MyVodafone, accesand Contul Meu – Modificare Servicii.
      2. Apeland *100# si urmand pasii indicati in meniu.
      3. Apeland *222 se poate activa prin comanda vocala: “vreau sa activez MMS”.

    • Pentru Nokia 5 setarile MMS in reteaua Vodafone sunt:

      Settings – More – Mobile Networks – Access Point Names – „+”

      Name: Vodafone MMS
      APN: mms.vodafone.ro
      username: MMS
      password: vodafone
      MMSC: http ://multimedia/servlets/mms
      MMS proxy: 193.230.161.231
      MMS Port: 8080
      MCC: 226
      MNC: 01
      APN Type: mms

      Salvati profilul Vodafone MMS si il bifati.
      De asemenea, pe langa setari trebuie sa solicitati si activarea serviciului MMS daca inca nu ati facut asta.

    • Setarile pentru serviciul MMS pe Huawei P8 Lite sunt urmatoarele:

      Settings – More – Mobile Network – Access Point Name – New APN
      Name: Vodafone MMS
      APN: mms.vodafone.ro
      username: MMS
      password: vodafone
      MMSC: http ://multimedia/servlets/mms
      MMS proxy: 193.230.161.231
      MMS Port: 8080
      MCC: 226
      MNC: 01
      APN Type: mms
      salvati profilul Vodafone MMS si il bifati

      De asemenea, sa aveti in vedere ca serviciul MMS trebuie sa fie si activat. Ati solicitat activarea MMS la Vodafone?

    • Buna ziua,
      Pentru recuperarea unui SMS/MMS sters trebuie sa folositi un software specializat pentru backup & recovery, software precum Android Data Recovery, Dr. Fone sau Coolmuster Android SMS+Contacts Recovery. Sunt mai multe, depinde care va este cel mai usor de folosit.
      MMS-ul respectiv de fapt nu a fost sters complet, atunci cand stergem un MMS din telefon de fapt il marcam ca inactiv, dispare din lista respectiva insa inca mai exista pe sistemul de operare, urmand sa fie sters atunci cand va deveni prea vechi.

      Incercati unul din acele programe si daca intampinati probleme, imi puteti lasa aici un comentariu.

  6. Buna seara, as vrea sa stiu cum pot sa opresc acest serviciu, primesc adesea astfel de mms-ri însă nu sunt interesat și mă supără, sau cel putin prin ce metoda sa opresc modificările celor de la orange care mereu ma anunta de un astfel de mms primit, va rog sa ma ajutati, multumesc anticipat și sărbători fericite!

    • Buna ziua,
      Nu stiu daca exista posibilitatea de dezactivare a notificarilor cand primiti un MMS, ati putea sa apelati serviciul de relatii cu clientii Orange pentru a primi aceasta informatie, insa pentru dezactivarea serviciului MMS trebuie sa stergeti/dezactivati profilul MMS din setarile punctelor de acces, din setarile telefonului.

      Daca nu va descurcati, spuneti-mi ce model de telefon folositi pentru a va indruma.

      Sarbatori Fericite si dumneavoastra!

  7. „1. Apeland *100# si urmand pasii necesari activarii serviciului MMS.” …uau… foarte de ajutor! tocmai d’aia am intrat ca nu stiu care sunt pasii!!!!

  8. E greșit, „Pagina de pornire: mmsc1.mms.Telekom Romania Mobil.ro:8002”.
    Corect, „Pagina de pornire: mmsc1.mms.telekom.ro:8002”, sau „Pagina de pornire: mmsc1.mms.cosmote.ro:8002”.

      • bunaziua, am un dispozitiv de alarma (model GF-08) care ar trebui sa trimită mms-uri către un nr, de telefon „master” Am încercat cu cartele Orange și Vodafone, dar nu am reușit. Menționez că se poate trmite mms de pe ambele cartele daca sunt folosite într-un smartfphone android. De asemenea, menționez ca funcția este accesată de către dispozitiv și stochează fișierele pe cardul intern SD, dar…nu trmite mms cu ele.
        Daca aveți un sfat sau o părere despre această situație. Cu mulțumiri,
        Radu

          • Mulțumesc pentru răspuns. Nu se poate face nicio setare la acel dispozitiv. El primește comenzi prin sms (ex. 111, 222, 333,etc) fiecare avand o semnificatie, (trimite o fotografie, trimite foto in momentul miscării, etc) Toate setarile cartelei SIM se fac intr-un alt telefon. Apoi introduci cartela și dispozitivul buteaza si devine activ.

          • Orice dispozitiv necesita setari pentru a putea functiona serviciul MMS, poate in cazul acestui dispozitiv setarile se pot face doar automat.
            Setarile nu se fac pe cartela (asta in mod general), ci pe dispozitiv. De exemplu, daca eu am 2 telefoane mobile (care nu au profilul pre-definit de catre producator, cum au multe telefoane noi), fac setarile de internet pe primul telefon, daca introduc cartela in al doilea telefon datele mobile nu vor functiona fara sa fac din nou setarile.
            Va recomand sa solicitati operatorului sa va trimita setarile MMS prin mesaj text, daca e posibil pe acest echipament.