Totul despre portabilitate.
Cu totii ne dorim sa reducem costurile personale iar in ceea ce priveste telecomunicatiile, sa facem acest lucru fara a ne afecta negativ. Tocmai de aceea, fiecare dintre noi are posibilitatea de a-si porta numarul de telefon (fix sau mobil) in orice retea ne dorim. Insa, exista anumite conditii.
Ce inseamna portarea unui numar? Este pastrarea numarului de telefon pe care il avem la operatorul curent, cu plaja sa de numerotatie (exemplu: Telekom: 0760 XXX XXX) in cadrul unei alte retele.
Cel mai important lucru de stiut este ca oricine are dreptul sa isi porteze numarul in alta retea, indiferent de operatorul la care ne aflam si la care dorim sa ne portam. Chiar daca avem perioada contractuala la providerul curent, portarea se poate realiza daca suntem de acord cu conditiile contractuale de reziliere inainte de termen (in cazul operatorilor din Romania, plata facturilor anticipat pana la sfarsitul perioadei contractuale sau plata anumitor taxe de reziliere). Practic, portarea numarului inseamna rezilierea abonamentului la operatorul curent.
Pentru portarea numarului trebuie ca titularul abonamentului (sau posesorul cartelei prepay)sa ajunga in una din reprezentantele providerului unde se doreste portarea. Este obligatoriu ca, in cazul in care se porteaza din abonament pe abonament, titularul ambelor abonamente (atat la operatorul curent cat si la cel din viitor) sa fie aceeasi persoana. Nu este posibil sa se porteze abonamentul lui X pe numele lui Y. Insa, exista o solutie. Un exemplu este urmatorul: daca avem abonament la Vodafone si dorim sa portam numarul la Telekom, atunci putem trece abonamentul pe cartela prepay la Vodafone (in mod normal este o operatiune simpla daca sunteti in afara perioadei contractuale, fara batai de cap) dupa care poate ajunge orice persoana cu actul de identitate personal si seria cartelei SIM pentru a depune cererea de portare pentru un abonament pe numele sau.
Termenul de portare al unui numar, conform legislatiei in vigoare, este de 3 zile lucratoare insa poate fi prelungit pana la maxim 25 de zile (mai exact, putem stabili impreuna cu operatorul o data in viitor cand sa se porteze numarul, dar sa nu fie depasit termenul de maxim 25 de zile).
Se poate inlocui un numar existent cu un alt numar ce dorim sa fie portat. Exemplu: Avem abonament la DigiMobil cu un numar de forma 0770 XXX XXX si dorim sa portam numarul 0766 XXX XXX din reteaua Telekom; putem face portarea in locul numarului de forma 0770 XXX XXX pastrand abonamentul in exact aceleasi conditii pe care le-am avut pana acum. Singura modificare va fi faptul ca vom avea numarul 0766 XXX XXX pe abonamentul DigiMobil.
In cazul portarii unei cartele prepay, creditul care a ramas nefolosit, NU va fi transferat, se va pierde. Reteaua in care te vei porta nu are obligatia de a-ti returna creditul ramas la celalalt operator. Se poate porta un numar prepay pe abonament (postpay) si vice-versa.
Daca vei contracta un abonament atunci cand faci si cererea de portare atunci operatorul iti va aloca un numar provizoriu pentru acea perioada(de 3 zile lucratoare) cat timp se va efectua portarea. Acest numar are scopul sa te ajute sa beneficiezi de abonamentul pe care l-ai contractat cat timp se finalizeaza portarea.
Schimbarea numarului de telefon in aceeasi retea NU reprezinta portarea numarului. Fiecare operator are anumite conditii in care permite schimbarea numarului de telefon.
Pentru a afla cand apelezi un numar care a fost initial in reteaua X si apoi s-a portat in reteaua Y, se va auzi un ton distinctiv inainte de a incepe sa apeleze. Adica, daca te afli in reteaua Vodafone si apelezi un numar care a fost initial in Vodafone iar acum este portat in reteaua Orange, se va auzi inainte de apelare un sunet ascutit care ne va avertiza ca acel numar este portat in alta retea.
Recent, au aparut diverse probleme de portare (intarzierea portarii, probleme de semnal, apelare sau trimitere sms-uri dupa finalizarea portarii, probleme cu serviciul de internet, etc.). Daca aveti probleme cu portarea numarului in reteaua Digi, Orange, Vodafone, Telekom sau Akta Mobil, lasati un comentariu aici mentionand problema dvs. Pentru oricare din aceste probleme, nu ezitati sa ne contactati prin intermediul sectiunii de suport GSM de aici.
Buna ziua, ma scuzati pentru deranj, am portat numarul sotului meu de pe reteaua orange pe digi,momentan nu are ton de apel din cauza serviciului am mers la digi pt a mi se da o cartela sa poata vb macar cat se face portarea, acea cartela se va baga in sim1?
Buna ziua,
Cand ati facut portarea? De obicei, procesul de portare dureaza pana la 3 zile lucratoare.
Depinde ce telefon aveti insa in principiu, sim 1 este sigur compatibil cu digi. Acea cartela se anuleaza in momentul in care se va porta numarul.
Buna ziua,
Cartela aceea de la Digi este activa si puteti sa o folositi cu un numar provizoriu Digi. Cand se va face portarea, ramaneti cu aceeasi cartela insa se va inlocui numarul Digi cu numarul pe care il doriti portat.
Buna ziua!Spunetimi va rog,dacă se renunța la un abonament se poate păstra nr de tel pe cartela?
Buna ziua, puteti sa pastrati numarul de telefon existent doar daca faceti cerere sa fie portat in alta retea. Altfel, nu poate ramane rezervat.
Vreau 2 abonamente mobile fara telefoane,se poate sa portez numerele mele de vodafone?
Da, se poate. Daca aveti abonamente la Vodafone, trebuie sa nu mai aveti perioada contractuala altfel veti achita taxele aferente rezilierii anticipate.
De asemenea, daca aveti abonamente, titularul la Vodafone trebuie sa fie titular la Digi.
Portarea se realizeaza in 3 zile lucratoare de la depunerea cererii la Digi.
Ieri am facut o portare de la vodafon la dvs cam cind credeti ca se va efectua portarea
Portarea se face in 3 zile lucratoare, conform legii.
In ziua in care se va realiza portarea veti avea diverse probleme de functionare (nu veti putea apela, nu veti putea primi apeluri, internetul va fi nefunctional, etc.).
Amanarea portarii o poate face doar noul operator ,?…ptr.ca cei dr la RDS ma ameninta ca ma pun sa platesc taxa de reziliere ptr.doar 8 zile cat mai am din vechiul contract!
Din cate stiu, ca sa-ti poti porta numarul trebuie sa nu ai contract cu un alt operator. In cazul in care esti sub contract si vrei sa inchizi contractul, trebuie sa platesti o taxa de reziliere.